Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 449 ggr
Lakrits
0

Från balkongen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Helt genom mulen dag men nu kom det lite sol så jag tog någon bild på balkongen som jag tänkte leka lite med.

Rätade upp den lite, kollade lite på Curves som Mattias visade i sin film (kanske inte riktigt lika lyckat). Kom på att jag såg något om infraröd fotografering i en tidning, slängde på det också för att få lite förortskänsla. Klonade bort någon otroligt ful antenn. Klippte ut en bit som jag tyckte blev ganska spännade. Typ första gången jag leker med bild redigering så det blev kanske lite mycket på en gång Skrattande

Kommentera gärna vad ni tycker.

Hälsnigar Mattias

Lakrits
0

Orginalet, ungefär lika oinspirerat som jag kännt mig hela dagen.

Hälsningar Mattias

Lakrits
0

Inte en enda åsikt, är det så illa??

Hälsningar Mattias

Niklas
0

Jag har inte sett det här inlägget. Har det legat här hela dagen?

Jag tycker att kontrasterna är lite stora. Det ljusa har blivit väldigt ljust.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Anna
0

Jag tycker att originalet känns nästan bättre, förutom beskärningen och masten som du klonat bort. Klona bort den, beskär tightare och jag tror att de lila nyanserna gör sig bra på bilden. Men den svartvita var inte dålig den heller!

MVH 

Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lorita
0

Bilden berör, #0 gav mig verkligen en känsla, det är en bild men hårt/mjuk, mörkt/ljust blicken leds in i bilden, lite spännande att ha rörelsen åt vänster. Det att fasaderna, både har lodrätta och vågräta linjer i sig förstärker bilden ännu mer, jag gillar den och den enkelhet. Att göra om den till svartvitt var helt rätt.

#1 originalet var inte så dumt det heller men mer bara en bild, ger mig inte alls samma känsla. Kanske för träden, den är helt klart rörigare inte lika enkelt avskalad men en bra bild.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

jojjehanna
0

Tycker den blev bättre när du rätat upp den etc.

Lakrits
0

Var det något mer i dennna stilen du tämkte Anna? Rätade upp, klonade bort antennen, fixade levels och en liten ändring på den gröna kanalen i curves för att få lite mer lila och varmare fasader. Sedan kapade jag bort sista huset också.

Jätte kul att det var lite olika åsikter. Håller med om att den kan ses som lite för ljus och mörkt men jag gillar det och så är jag inte så insatt i finliret så bilden hade nog riskerat bli lite tråkigare eller hur man skall säga om jag inte tog  i lite extra.

Hälsningar Mattias

Lakrits
0

Kul med bild redigering blev lite olika lager denna gång. Ett färg ganska orört, ett där jag drog i curves så att det brände ut det vita och svarta ganska kraftigt + IR samt ett lager med svartvit himmel där för att dölja den färgade himlen.

Blev nästan lite tecknat över den.

Hälsningar Mattias