Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 426 ggr
Thalea
0

Tips på bakgrund?

Jag & Madde här, ska göra en fotosession. Klädreklam. Skulle behöva tips om vad man kan använda som bakgrund. Ska helst vara vit bakgrund. För skavanker åh sådant går ju att retuschera bort sedan.

Tacksam för svar :)

M.V.H Sofie

SLAfoto
0

Hej.

Kolla in denna sträng. Kanske kan vara något att prova.

//Stefan

Thalea
0

Vad är veloutyg? är dett dyrt? Nån annan som har nått mer tips? alla tips är välkommna :)

Robert
0

Om ni överexponerar en vägg så får ni en vit vägg. Det kan vara en svartmålad vägg och om den får mer ljus än modellen som står framför så blir den vit. Tvärsom om den får mindre ljus.

Hälsningar

Robert

Niklas
0

Velourtyget på Jysk kostar 75 kronor för 5 x 1,5 meter. Annars funkar det nog med ett vitt lakan om ni inte ska ha stora saker i förgrunden.

Ska ni fotografera i studio? I så fall finns säkert en vit bakgrund.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Madde
0

Vet inte om det blir studio än. Då vi bor en bit ifrån varandra och jag inte känner någon som har studio där jag bor så vet jag inte om det får bli hemma eller ute.

Jag ska på 2 olika fotosessioner så ni inte tror jag glömt bort mig. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Niklas
0

Är det klädreklam för ett riktigt märke eller vill ni efterlikna annan klädreklam?

Vänliga hälsningar

Niklas

Thalea
0

Niclas. Det är ju det som är problemet. Vi har inge studio att vara i så vi försöker lösa det med en "hemmastudio" på nått vis :)

Niklas
0

Aha, jag förstår. Låna några bygglampor och sätt upp en vit bakgrund. Fotografera ett vitt A4-papper i lampljuset så att ni kan justera vitbalansen efteråt.

Vänliga hälsningar

Niklas