Ny värd
Då Alexander avsagt sig värdskapet för Foto i fokus, har jag efter nogsamt övervägande och efter flera medlemmars önskemål övertagit värdskapet för sajten.
Det är en utmaning att vara värd för Foto i fokus, då sajten, till skillnad från andra fotoforum på nätet, innehåller mycket nybörjare och unga som medlemmar.
Ett stort internationellt fotoforum har som slogan "Your friendly photo community", en slogan jag har tagit till hjärtat och vill leva upp till på Foto i fokus.
Jag är yrkesfotograf och vill gärna dela med mig av mina kunskaper och erfarenheter, så medlemmarna utvecklas till bättre fotografer. Dessutom är jag en van forummänniska och driver tex. Sveriges största kikarforum, där jag lyckats samla astronomer, ornitologer, jägare och allmänt kikarintresserade på ett och samma forum.
Det är ni medlemmar som formar och utvecklar forumet. Jag önskar att vi, trots forumets stora antal medlemmar, kan hålla den gemytliga stämning vi finner på internationella forum. Ett bra och välmående forum kännetecknas av att Sajtvärd och Medarbetare har lite att göra. 
Ett stort tack till dijete, som lovat att stanna kvar som Medarbetare fortsättningsvis.
Låt oss tillsammans utveckla Foto i fokus till Sveriges bästa och vänligaste fotoforum.
//Martin
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning

Välkommen som ny värd, Martin! :D Jag ser fram emot att se forumet utvecklas nu när saker och ting kommer förändras lite!

Du vet redan vad jag tycker Martin det kommer bli suveränt detta! Tack själv. Nålar tråden åt dig med så den inte halkar ner.
Välkommen som forumvärd Martin! Tror att många med mig ser fram emot ett lyft för "Foto I Fokus" med dig som forumvärd. Jag stöttar dig helhjärtat. Lycka till!
Jag har följt denna site så som jag följer de flesta fotositer, men det var länge sedan jag var aktiv. Jag räknar med att den får sig ett lyft nu.

Jag kan väl passa på att tacka för den tid som varit och även tacka Martin för att han kunde överta värdskapet inom en rimlig tid så att jag kan koncentrera mig på det som är viktigt just nu.
Tack för allt!
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Tack själv Alexander! Lycka till.

Kul att det finns en ny värd och att gamla Medarbetare stannar…

Jag vill även passa på att tacka Alexander för sin tid som värd på Foto och för det arbete han lagt ned.
Nu skall vi blicka framåt och tillsammans göra Foto i fokus till en riktigt aktiv, levande och vänlig sajt.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Välkommen som ny forumvärd Martin. 
/chrille
Välkommen, är säker på att du kommer att klara det bra.
**MVH Cerrolyn
#9 Det låter jättekul om vi kan få en ännu mer aktiv sajt. Hoppas det kommer fler artiklar om tips och trix i själva konsten att fotografera. Lycka till med värdskapet
Inser att jag glömt o skriva här, men välkommen som värd MartinO. Ska bli trevligt med en värd som är aktiv o jag ser fram mot artiklar o råd - tips o tricks o ett aktivt fotoforum.