Kritik - Höstporträtt
Idag var jag ute med min kompis Therese i skogen för att fota lite porträttbilder. Tanken var att de skulle bli lite "höstiga" och jag vet inte riktigt hur jag lyckades med den biten, vad tycker ni? 
Kan lägga till att jag alldeles nyss har börjat intressera mig för att fota människor och har aldrig tidigare fotat seriösa porträtt.
Mvh Ida
www.krusfoto.se

Höhö, mina bilder var ju det som tog upp intresset för dig. Megabra bilder, Ida! Finns inget som jag kan anmärka på.
#4 Det var snarare min graflärare.
Tack så mycket!
#5 Tack, kul att höra!
Mvh Ida
www.krusfoto.se
Bra bilder. Du har kontakt med personen och tekniskt är fotona bra gjorda. Bakgrunden speciellt på dom två första är bra neutrala vilket framhäver personens ansikte.

Jag tycker att dom är fina. 

Tycker dom är jättefina, du kanske skulla få med lite mer röda/gula löv för att få ännu mer höst känsla :)

Dina bilder e verkligen super fiina, men du skulle kunna haft lige röd/gula blad i bakgrunden eller kanske en naken buske/träd :D
Annars va dom super fina med bre skärpa (:
#7 Tack så mycket, vad glad jag blir!
#8 Tack!
#9 Tack! Ja, jag håller helt klart med om det, röda löv hade helt klart gjort det mer höstigt.
#10 Tack! Skriver likadant till dig, håller med om att röda löv i bakgrunden hade förstärkt höstkänslan en hel del.
Mvh Ida
www.krusfoto.se
Jättefint!
För att ge lite konstruktiv kritik dårå;
#1 egentligen ingenting att klaga på, men inget som riktigt tilltalar mig heller. Det är liksom en i mängden. Vanlig vinkel, vanligt uttryck i modellens ansikte osv. Tyvärr ser hennes ansikte väldigt avlångt ut då du "beskärt av" toppen av hennes huvud. Kan dock inte bestämma mig om det skulle bli bättre eller sämre om den beskurna delen kom tillbaka haha.
Jättefin bild i övrigt, fin skärpa, fina färger. Allt. Be proud!
#2 Superbra idé. Vantarna tillför extra höstkänsla, ett plus! Jag tycker vantarna däremot ser ut att ha knörvlat sig lite märkligt, och det får mig att undra om hennes fingrar verkligen finns där inne haha. Hennes handled är lite konstigt böjd också.
Rent fotomässigt var den fint exponerad och skärpa och allt det där.
Ett litet redigeringstips kan vara att lätta upp skuggorna under ögonen lite, då detta tar bort en del av piggheten i detta härligt friska ansikte. Och då menar jag inte "barbiehy" utan bara en lätt uppljusning av påsarna, så att de inte framträder lika tydligt. Om det är något jag är emot så är det konstgjort porslinshy (: .
#3 För att vara lite tjatig; jättefint exponerat och skärpa och blablabla haha. Stör mig dock en aning på hårslingan som försvinner in bland bladen och att den på sin väg skuggar ögat. Lite mer oskärpa i bakgrunden som tog fokus från grenen bakom modellen skulle även vara nyttigt tror jag.
Superfina bilder i allmänt! Du bör vara nöjd!
/Alina