Säljes: Olympus
Jag har funderat på det ett tag nu, men nu har jag nog faktist bestämt mig. Min systemkamera är tillsalu, men jag har inte en aning om vad jag ska sätta för pris på den. Anledningen till att jag vill sälja den är för att jag har tappat intresset helt, har haft lite promblem med inspiration det sista halvåret.. och nu använder jag hellre den nya kompaktkameran än systemen.
Det som jag hade tänk skulle ingå är följande:
Olympus e410 kamerahus
14-42mm f3.5-5.6 + uvfilter (aldrig borttaget)
40-150mm f4-5.6 + uvfilter
Två batterier (Kan fylla minneskort två gånger om utan laddning)
2gb minneskort (2st)
Trådutsösare
Axelväska
+ Manual och Olympus eget fotoredigeringsprogram på cd, samt andra tillbehör. (Sladdar osv..)
Kamerahuset är nyligen (juni/juli) rengjort hos Olympus och på det ena objektivet har det varit lite strul med af (dock inskickat till Olympus och fixat) alltsammans är helt felfritt och har aldrig varit några problem. Försäkringen gäller fortfarande och garantin går ut om ett år. Kameran köptes in i augusti -07.
Min prisidé var runt 4 500:-
Är det för mycket/för lite?
Den kameran tänkte jag köpa nu, ny för 5490:- på Siba. Samma paket med två obkektiv.
Har du varit nöjd med kvalitén på bilderna och funktionerna i kameran`?

Hon har sålt bilder,osv.. så det är hon garanterat. Kika hennes hemsida: sofiasundas.se
Jättevackra bilder!
Jag tycker nog att priset är lite för dyrt med tanke på att den är två år gammal och har inte lika lång garanti längre som en ny för bara lite mera. Sen var det något strul med ena objektivet.
För en tusenlapp till så får jag ju allting helt nytt med fräsch garanti. Det är så jag känner iallafall. lycka till.

Inte hela paketet får du väl inte? Det är nyservat så det är ju som ett nytt dock kan jag hålla med om priset är någon femhundring för högt, Om jag inte hade kört på Nikon kanske jag hade köpt detta, Riktigt bra paket!
Jo dom säljer hela paketet nu på SIBA för 5490. 2 objektiv, 2 batterier, program och tillbehör.
Detta på Siba är Olympus E420

#6 Kikade på Siba's hemsida nu och där ingår inte allt som är i detta paket.
I detta paket ingår:
Två minneskort 2GB x2 (ca. 250 kr/st)
Uv-filter (ca. 300 kr/st)
"Trådutlösare" (ca. 750kr)
Axelväska, Det vet jag inte vilken det kan vara men dom brukar ligga runt 800kr i pris.
Jag tycker inte det var så dyrt nu när jag räknade på det.

jag tycker att priset var lite mycket med tanke på att det är 2 år gammalt, men kan du få det sålt för det priset är det ju bara att köra på =)
#7 det är väldigt svårt att veta priset, med tanke på att det inte står märke eller modell på någon av sakerna. minneskort t.ex. vet jag säljs på clas ohlson (2 gig) för 69 kr st

#8 Det är SD kort som kostar så lite, CF kort kostar betydligt mer.

Kameran tar Compact Flash, MicroDrive och Xd, inte de billiga SD.
Det är också ganska stora prisskillnader på kort med avseende på hastighet, och SD-kortet för 69 kronor tillhör inte de snabbare. Ett bättre köp för de flesta kameror som tar SD är SanDisk UltraII som kostar några tior mer. Men det gäller som sagt inte Olympus.

#10 Kunde inte sagt det bättre själv, Urban.

aha visste inte att olympus inte tar SD.. jaja då har man lärt sig något nytt =)
Den senaste Olympusen Olympus E-P1 Pen tar SD-kort.
mvh/gurin
bild ?
Stall Bråna