Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 429 ggr
[slo]
0

Skriva ut...

Jag vet inte riktigt vart jag ska placera den här, men men =)

Jag har en fotoskrivare av "standardmodell" det vill säga inget avancerat, men det blir ganska fina bilder ändå. Nu till frågan, jag har sett att det finns fotopatron att köpa till den, som man byter ut den svarta med så jag beställde en sån häromdan. Men jag fick höra av en kompis att det inte alls blir lika fina utskrifter med den som om man har en vanlig färgpatron och en svart… Vad tror ni, hade hon bara fel inställningar, eller är hela grejen med fotopatroner bara båg?

Mvh,

Jonas

Lunascape
0

Jag har själv ingen erfarenhet av fotobläckpatroner men om jag får göra en kvalificerad gissning så skulle jag tro att din kompis har fel. Fotobläckpatroner är menade att användas till fotoutskrifter på speciellt fotopapper. Använder du fotobläck till utskrift på vanligt papper så kan jag kanske tänka mig att utskrifterna blir sämre än vanligt bläck. Det enda sättet att få svar är att testa och prova själv!

Robert
0

Jag kan tänka mig att fotopatroner ger en utskrift som håller längre än de med vanligt bläck.

Hälsningar

Robert

[slo]
0

Jag har fotopapper, och fick hem patronen idag… Så jag tänkte testa skriva ut och se om det blir nån skillnad. Men jag är skeptisk :-)

[slo]
0

Okej, done… Enda skillnaden är att bilden som jag skrev ut utan fotopatronen blev aningen blåare i tonen och kanske något skarpare… Men jag ska ge det lite tid och se hur mycket från fotopatronen som går åt, för om den slukar en sån likafort som den vanliga färgen tar slut så är det no way att jag kör med den, så stor skillnad gjorde det inte.

//Jonas