Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 590 ggr
Icecold Angel
0

Uppmärksamhet hitåt ^^,

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjej utan nopprade ögonbryn och vilja att vika ut sig. Komentera my pic please ^^,

Icecold Angel
0

en till ^^,

Icecold Angel
0

Oskyldig

bildochfoto
0

Det verkar vara väldigt brusiga bilder…är det en webbkamera?

Icecold Angel
0

Japp, Fast folk brusar ju till bilderna ändå i photoshop och kallar det konst, so why not, slipper vi det beskymmret Oskyldig

Lorita
0

Jag tycker det är riktigt bra bilder, med en enkelhet som är få förunnat. Att göra så starka självporträtt med så enkla medel, jag är imponerad. Både som "fotograf", men framförallt som modell Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Lorita
0

En spännande bild är alltid en spännande bild, jag lekte lite vidare med bilden, hoppas inte det gjorde något Flört

Lorita
0

Det var längesen jag hade så roliga baser att jobba med, nu är det ju bild, och komposition som jag gillar, jag gillar spänningen i bilderna. Tänk vad mycket lekfullare det kan bli med små medel än med högtravande foto utrustning. Jag tycker många av dom som leker proffs, gör så trista och ointressanta bilder, man ska ju vilja betrakta en bild också. Även om man inte är insatt i slutar tider och så….en bild måste vara spännande om än inte helt korrekt.

Det är också lättare att göra om och göra något spännande av rena enkla bilder, man kan ta ut svängarna mer så Skrattande

Icecold Angel
0

Tack Lortia GeneradSkrattande

Det borde finnas ett modell.ifokus. Fast jag antar nästan att modell är en det av foto?

Photoshopgalning! ------>

Icecold Angel
0

#7 (Ett tips: det såg konstigt ut utan glansdager, testade att lägga dit den)

Lorita
0

Ja, en bild.ifokus skulle inte vara dumt för oss som vill leka lite längre, men jag skulle väl aldrig kunna slita mig från datorn dåGenerad

#8 den vad fräck, skulle passa som en bild på en tröja eller så Flört

Icecold Angel
0

#10 bild på en tröja på en tröja ;)

(om folk undrar vad jag menar, så det väl min tröja som är mest iFokus (haha) på bilderna)

emmaa
0

Ursäkta om jag låter otrevlig nu, det är inte min mening. Men läs Robert tråd om En till, En till och denna tråd har en del likheter.

Bilderna passar enligt mig bäst i svartvitt och jag tycker de photoshop ändringar som gjorts förstör bildens enkelhet, det jag ser som intressant i bilden är just dess enkelhet och utan den har den inte särskilt mycket. Med en webbkamera blir bilderna också väldigt dålig kvalitet och du skulle inte kunna skriva ut bilderna särskilt stora.

Alla (över 18 tror jag) som vill kan ansöka om att få starta en ifokus-sida så om du känner att du skulle klara av det så kan du ju försöka starta en modell.ifokus. Det skulle säkert uppskattas av alla fotografer här på sidan att samarbeta med nya modeller för att bygga upp sina portfolios, samtidigt som modellerna kan få gratis bilder i utbyte till sina portfolios.

/Emma

Lorita
0

Jag tycker också originalen är roligast och bäst, men det hindrar inte att man kan leka lite. Tyvärr är det ju så att alla helt inom instruktionsboken tagna bilder blir inte per automatik bra bilder. En bild måste fånga också och det tycker jag många som fotograferar missar, då kan det vara bra att leka och släppa fram barnet i sig. Tänk att med en webbkamera kunna ta en bild som skull kunna fungera som illustration till en tung artikel, om svåra saker. När bilder tagna i studios med riktig utrustning ofta blir så platta och intetsägande. Att av bilda helt korrekt och utan någon spänning ger ingen intressant bild, en bild måste fånga också, sticka ut lite.

emmaa
0

#13 Jag kan tyvärr inte hålla med dig. Det finns fotografer som missar spänningen i bilder ja, men det finns extremt många som är mycket bra på det. En bild blir inte bättre bara för att man har en webbkamera, vad jag sa var att om hon hade haft en bättre kamera hade bilden blivit bättre för då hade hon även kunnat använda den, inte många tidningar skulle publicera en bild från en webbkamera i en artikel när det finns så många andra fotografer som kan ta lika bra bilder men med bättre kvalitet.

Emma

Anne
0

Fast alla har ju inte som mål med sitt fotograferande att skapa bilder som kan publiceras - långt därifrån. Jag tycker att bilderna är klart bra - i synnerhet de som är redigerade. Min favorit är i inlägg 9…

Icecold Angel
0

#12) Jag är inte 18, jag är snart 16 och har skola och betyg att tänka på :P

Sedan så, visst är det bra att vara försiktig med phtoshop, men visst kan man också förbättra, typ som #7 som gjort den mer spännande…

#15) Tack GeneradGlad

Mandrakonian
0

Icecold Angel jag tycker att dina bilder är himla bra faktiskt ,även om dom är tagna med webcam. Det känns skönt att du gör det du gör och inte föjer mängden. Det expressiva får aldrig låta sig begränsas utav Regler, jag själv lyssnade ganska mycket på hur andra ville se på min bild förut, men om man tänker efter! så är det inte DU längre som gör saker och ting om man följer den vägen , Du hamnar helt enkel i samma tråkiga hylla där allt ska vara lika,  kliniskt perfekt, själslöst. Gör det du tycker känns bäst för dig och njut av bilderna du tar. Mvh/Mandrakonian.