Dagens gryta
En trevlig söndagsgryta med mycket rödvin och lite whisky. Jag störs lite av den sneda "horisonten" - går det att rätta till, och hur gör jag i så fall?

Använd linjalen i Photoshop och gå till beskär bild. Eller så använder du beskärningsverktyget.
Jag skulle störa mer på oskärpan än det ljusa i bakgrunden, men det lät gott.
Robert
Jag tycker absolut inte att du ska räta upp den, om du vill ta bort det sneda skulle jag istället beskära bort allt det ljusa i överkant, helt rak tycker jag inte den har något syfte. Sned tycker jag att det blir mer spännande.
Håller med Robert om att skärpan kunde ha varit bättre, annars en bra bild. 
Tack! Ja, skärpan är lite sisådär - men tyvärr blir det så ibland med bilder som får ta runt en minut att knäppa. Det är liksom inte tid att plocka fram stativ osv, utan det blir som det blir. :)
Tack för kommentarerna om upprätning, då struntar jag i det. Men fattar jag rätt om enda sättet att ordna det är att beskära bilden "snett" så att säga? (Jag har som ni förstår aldrig behövt räta upp en bild på det här viset, och det var därför jag behövde tips på hur man rent praktiskt går tillväga.
#3 Ja du måste beskära bort en del av bilden för att räta upp den.
/Emma

Tack, då är jag med. Tightare beskärning vill jag egentligen inte ha här, nej, då får det hellre vara lite snett. :)