Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1064 ggr
Tislan
0

Kritik!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallå hallå! Har någon lust att ge kritik på mina bilder :)

Tislan
0

En till…

Tislan
0

En till…

Tislan
0

En till…

Tislan
0

En till…

Tislan
0

En till…

bildochfoto
0

Typ du lägger upp för många….utan att ha tittat på dina bilder

Tislan
0

Vadå utan att ha tittat på dina bilder :Z

Buuc
0

Jag tycker att alla bilder är jättefina, men den första bilden har en "överexponerad" bakgrund, helt vit alltså. Det gör lite ont i ögonen att titta på den. Stör mig även på flaggan på den bilden.

Tislan
0

Ja det blev så när jag fotograferade bara för att det var muligt. Men jag har klonat bort flaggan pga samma anledning men la upp fel bild.

Inkanyezi
0

Dina två första bilder väcker minnen hos mig.

En gång för nära femtio år sedan var jag på skolutflykt till Uppsala, och där blev jag vittne till en liten flygolycka. När jag tittade upp mot tornen, såg jag hur en tornseglare (vi kallade den tornsvala på den tiden) krockade med väggen (kanske missade sitt bohål) och hasade ner längs väggen och landade på marken alldeles invid kyrkan. En av mina klasskamrater plockade upp fågeln, som inte verkade kunna flyga, och gick till vår biologilärare och frågade vad man skulle göra. Biologiläraren tittade noga på fågeln och berättade att den inte kunde lyfta från marken, men att den verkade oskadad, och att det bästa man kunde göra var att kasta upp den i luften, så att den fick luft under vingarna och kunde flyga igen. Så tog hon resolut och kastade fågeln högt upp, och den flög iväg, som om ingenting hade hänt.

Den andra bilden visar en buss jag har kört många gånger, en H59, Scania CR111. Vi har inte längre kvar dem på Lidingö, den här har gått till museet i Malmköping. Linje 208 gick från Ropsten till Näset, där man bytte linhenummer till 209 och fortsatte till Larsberg. Där bytte vissa turer nummer igen, till 210, och fortsatte till Rudboda. En del gick så långt som till Fågelöuddebadet. Och så körde man tillbaka i omvänd ordning. Den turen kallade vi ett långvarv, och det tog nästan två timmar. Sedan har linjenumren skiftat på de här turerna, och numera heter den första sträckan fram till Larsberg 203 och den mellan Larsberg och Rudboda 233. När de här bussarna kom till Lidingö var de de absolut nyaste som fanns, och de var ganska sköna och lättkörda jämfört med en del andra modeller vi hade. De hade också starkare motor, vilket uppskattades mycket.

För nostalgins skull gillar jag dina bilder, även om jag har precis samma anmärkning om bilden på tornen som andra.

ebbapersson
0

Jag tycker att bakrunden var för vit på den första, den andra gillade jag jättemycket! Femte var också otroligt fin!