Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 421 ggr
PeoH
0

Hungrig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick ett uppdrag att fota bilder för en restaurangs websida, försökte få känslan av en restaurang i Paris på 50-60-talet… Vad tycks? Blir Du sugen att gå på krogen?

PeoH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en till från samma uppdrag

SLAfoto
0

Jag blir inte sugen.
Försök att få med lite glada matgäster då skulle det se mer inbjudande ut.

//Stefan

Robert
0

Det är skitsvårt att fotografera rum med bra stämning. jag vet jag har gjort det nyligen. Mycket hänger på ljuset, detaljer och kameraposition. Försök ha allt perfekt i rutan, arbeta med stativ, titta på varenda liten pryl, ligger kniven rätt, finns det något som blad som sticker in i ett stearinljus osv. I dina bilder skulle jag vilja se gäster och mat.

Hälsningar

Robert

bildochfoto
0

Gäster som äter och njuter. Liv och rörelse. Bilderna är tekniska och kalla. Tomma bord tror jag man tolkar som en dålig restaurant..

jojjehanna
0

#0 för mycket trottoar, hade provat vända på formatet.

#1 närmsta vänstra kniven ligger snett, ljusen försvinner i det vita, vasen ser ut att luta och jag undrar hur den/tallriken får plats där, tror det varot bättre utan, dessutom gillar jag inte kapade växter, vänstra stolarna står ej i linje. Hade också gärna sett gäster, lite liv etc. Tänker inte 50-tal.

Monday
0

#1 Jag vet inte om jag skulle våga sätta mig vid det bordet, det ser så himlans fint ut så jag skulle vara rädd att spilla något. Men det är en fin bild

http://www.regret-nothing.com

SLAfoto
0

PeoH, är bilderna från samma restaurang? Det känns som #0 är från en kvarterskrog och #1 är från en finare restaurang.

Vad är det för restaurang du skall fota för? kvarterskrog eller någon finare restaurang med lunch och kvällsmat. Om #0 är entren skulle jag nog försöka att fota den på kvällen med några marschaller för att få lite stämning.

Det spelar kanske ingen roll vad det är för restaurang men jag skulle försöka att få med bilder från: entre, bar, vinkällare, interiör, middagsgäster, serveringspersonal, snyggt dukat bord, kockar som lagar mat mm.

Visa gärna fler bilder från ditt uppdrag samt då hemsidan är klar, lycka till. 

//Stefan

Anne
0

Det ser lite stelt ut, tycker jag. Ett tips är precis som de andra skriver - fota människor, som äter och njuter av maten. Det ger en bild av stämningen, och är oftast mycket roligare. Om du ska ha rena matbilder rekommenderar jag att försöka gå nära, och hitta intressanta vinklar. Det ska se GOTT ut, inte nödvändigtvis vara en exakt bild av hur tallriken alltid ser ut..

Lorita
0

Nej, det blir jag då verkligen inte.

Bild #0 kunde lika väl vara hämtad från något reportage om hur dåligt det är i ett område, det känns torftigt…stolarna står inte ens som om det är tänkt att dom som ska sitta där ska möta varandra.

Bild #1 där har du försökt, men vilken slarvig och oproffsig dukning, titta på kniven på vänster sida och det syns att man använt två dukar och två bord man satt i hop, jag hade nog velat haft tallrikar på bilden, den blå randen är ju konstig om det är ett beställningsjobb, nej det räcker inte med utrustning för att kunna fotografera, det behövs känsla också, tyvärr det saknar jag i bilderna.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning