Tamron 70-300mm?
Hallå hallå?
Jag funderar på att inskaffa ett Tameron 70-300mm objektiv, men sen när jag läste resencioner på nätet blev jag osäker, folk klagade på slö autofokus.
jag skulle nu vilja ha lite hjälp från er männiksor.
Jag fotograferar allt från natur, hästar, hus,människor ect men objektiver var mest till djurfotografering som Travsport, hoppning ect, där det går fort.
Är Tameron 70-300mm ett bra objektiv till detta?
Kom gärna med förslag på andra objektiv som ligger under 2000 lappen!
Det är ett bra första telezoom med tanke på att det är så billigt, men ja, autofokusen är ganska långsam och kromatisk aberration uppstår ganska lätt om det är starka färgkontraster. Om du är helt säker på att du kommer att använda det mycket skulle jag råda dig att lägga ut lite mer pengar på ett bättre, du kommer ändå antagligen isåfall att någongång skaffa dig ett bättre. Det är som sagt ett bra obejktiv med tanke på priset, men ett annat dyrare telezoom kan i längden ge mer, det är vad jag tror.
Okey:)

det bästa du kan köpa för nikon är deras 35mm/1.8 det funkar även för instegskameror och gör så att du hittar nya vinklar…
#4 Det kan ha varit ett av de i särklass sämsta tipsen, möjligen också ett av de i särklass värsta.
Om man söker ett teleobjektiv på 70-300 mm och man med det fotograferar travsport, hoppning osv (där man får förmoda att man är en bit ifrån motiven) så är ett 35mm objektiv kanske inte det första objektivet man bör ha - oaktat att man kan hitta nya vinklar (med en minihäst långt bort i bilden).
Till trådskaparen: Jag har ingen egen erfaranhet av Tamrons 70-300, men en kompis som har eget som fotograf har testat ganska många olika märken, och tycker att Tamron är bra upp till ca 100 mm, därefter tycker han att det blir för dålig kvalitet. Vet dock inte exakt vilka av Tamronobjektiven han testat, så skall inte helt "såga" dem.
mvh Martin