Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1074 ggr
Inkanyezi
0

Billig och bra kortläsare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här i Stockholm och också i Uppsala finns en kedja med butiker som heter Eden, och som säljer lite av varje, hygienprodukter, husgeråd, leksaker, prydnadsartiklar, och nu har de börjat med lite grejer till datorn också. Där hittade jag den här kortläsaren, som funkar alldeles utmärkt. Den här modellen tar inte Compact Flash, men dom har en lite mindre som klarar CF och kostar en tia mindre. Den billigare har dock vad jag kan se möjligen inte SDHC, vilket den här har, och som är viktigare för mig. Den här kostar 59 kronor, och den som tar CF kostar 49.

Den här kortläsaren är bättre än den som jag köpte på Clas Ohlson för en tid sedan, och som tar en evighet på sig innan den känner igen ett SDHC och slänger upp det på skärmen. Den här kommer direkt och funkar perfekt.

pellepiano
0

Bra tips för mig med många kort . Annars ser man bara multikortsläsare som kostar flera hundra. Jag behöver istället flera CF kortläsare så det här var perfekt.

Inkanyezi
0

Jag vet inte om den finns i alla deras butiker, jag köpte ett par stycken i butiken på Drottninggatan, hörnan Wallingatan.

isabelle_
0

Jag har inbyggd läsare i datan som märker kortet oerhört snabbt, Men inom kort ska en minneskort läsare från Netonnet köpas in för att kunna läsa fler korttyper.

bildochfoto
0

Har numer läsare i datorn men bra tips