Photoshop hjälp ?

putt
Du skulle kunna använda Colour Replacement Tool. Välj först färgen röd och använd den på klänningen (fast du ska kanske ställa in så att det inte är riktigt på 100 %, testa dig fram till en lagom färg). Sen kan du ställa in på svart och göra resten svart. Colour Replacement Tool finns vid pennan, en utav valmöjligheterna som kommer upp om man högerklickar. (gäller i alla fall för mig som har Photoshop CS 2)
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

Enklast är att göra ett Justeringslager, Nyans & Mättnad och där ändra mättnaden till noll, så bilden blir svartvit. Måla sen med svart i lagermasken så kommer färgen fram på det område du ritar.

Jag tog mig friheten att göra ett försök. Lite slarvigt men så här gjorde jag.
Jag gjorde bilden svartvit m h a övertoningskarta. Sedan skapade jag ett justeringslager för nyans & mättnad och klicka i color, sedan kan man ju välja färg genom att dra i nyans reglaget och mättnad tills man är nöjd med färgen. Sedan inverterade jag lagret genom att klicka "ctrl i". Då blir masken helt svart och bilden svartvit igen, sedan måla fram klänningens färg genom att måla med vit färg i masken.
Sen kan man enkelt byta färg på klänningen genom att dubbelklicka på justeringlagret och dra i reglagen för nyans & mättnad.
Jag har också problem med PS.
Det jag vill kunna göra är förstora en liten bild så den blir större men inte suddig.Sen vill jag sudda ut/tona ut kanterna på bilden och lägga in en text över/på/under/runt bilden.HUr gör jag på enlast sätt?
Så tacksam för svar
ps hämtar ofta bilder på webben där det är tillåtet och då är ju de ofta ganska små-har en tanke att göra en fin bild med text för att trycka på kudde el liknande.

Om du har en liten bild och förstorar, så kan den antingen bli suddig eller pixlig. Du kommer inte att få högre Upplösning än vad bilden har där du hämtar den. Hur den blir hänger på vilken algoritm som används när du förstorar. Men det finns inget sätt att vid förstoring få in mer information i bilden än vad som finns där.
Ett kanonställe som man får bra tips för photoshop på svenska är Moderskeppet.