Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 500 ggr
Linjerat
0

Häst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min förra sköthäst har jag kort på, vad tycker ni om dem??

Linjerat
0

Ett till foto…

Linjerat
0

Och en till….

Anna
0

Vilken jättefin häst! Gillar de lugna vinterfärgerna i alla bilder, kanske mer kontrast för att få hästen att komma ut lite mer ur bakgrunden i samtliga bilder?

I bild #0 är den ju liggande vilket är synd, den bilden ser annars helt okej ut med lite rörig bakgrund och lite för mycket luft till höger dock.

#1 är helt okej, jättevacker häst måste jag säga, lugn och fin bild. Lite oskarp tycker jag men det kan ju vara foto.ifokus som har gjort när du laddade upp den. Samma här kanske rörig bakgrund och för mycket luft till vänster.

#2 är ett bra helkropps porträtt av en vit häst. Lite gulligt med ena bakbenet i luften men jag hade nog försökt undvika det. Den står fint uppställt som hästar "ska" göra och ser helt okej ut i hållningen. Jag skulle nog placerat den mer i mitten.

MVH

Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Linjerat
0

Tack för ditt tyckande! =) Håller helt med om bakbenet i sista bilden, men jag kan ju nämna att han inte var helt samarbetsvillig..Flört

En annan bild på huvudet i profil som ej är liggande.

emmaa
0

Jag tycker det är så fruktansvärt svårt att ge bra kritik på hästbilder för jag tycker de är såå tråkiga (och då menar jag inte att dina bilder är dåliga men hästbilder ska vara väldigt speciella för att jag ska ta de till mig). En del av Annas bilder och någon enstaka travbild har jag tyckt om riktigt mycket.

Skulle jag säga något som gör bilderna mer intressanta skulle det vara att ta bort störande bakgrund och att försöka få ögonkontakt med hästen, för finns det något som är vackert på hästar så är det ögonen.

/Emma

Robert
0

Vitt är inte grått, här har du en läsbar artikel:

Ta kontroll över snön!

Häslningar

Robert

Linjerat
0

Tack för alla kommentarer, är jättekul att få veta vad andra tycker om ens bilder…=)

[Ostberg]
0

Först har du ensilga bollar (Eller vad man ska kalla det) i bakgrunden, sedan ett ridhus & en bil och sedan dom där elaka bollarna igen (Eller vad nu de där vita staplade sakerna är för något). Försök undvika sådana störningsobjekt. Det är såklart skitsnyggt att du fotograferar hästen i träns istället för en ful limegrön grimma eller vad folk nu hittar på, fasst lädergrimmor i kedjegrimmskaft funkar lika bra det. Snygga bilder i övrigt, hästen ser pigg och glad ut, iallefall på de två första bilderna.

Linjerat
0

De vita grejorna är ensilagebalar =) Tack för dina tips, ska tänka på att få snygg bakgrund också! =D