Sigma 70-300 för Nikon säljes
_Köpte nyligen ett Sigma70-300 för Nikon, men då jag bara använt mitt Nikkor 55-200 och inte Sigma objektivet så är det till salu.
Tråkigt då jag alldeles nyss köpte det nästan, men insåg ganska snart att jag inte kommer att ha så stor användning av det så nu är det till salu igen.
Sigma AF 70-300/4,0-5,6 DG APO Macro FÖR NIKON.
Inga repor på varken där fram eller där bak.
Fint skick! UV-filter, linslock medföljer.
Pris: 950kr
Kontakt: trubbelsbuse@hotmail.com eller skicka ett PM._
Har en D60:a, dvs. den har inte autofokus i kamerahuset. Har objektivet det? Och vem betalar frakten, ca. hur mycket blir det om det ska till Finland? Vad händer om det går sönder i frakten?

#1 Autofokusen funkar till din D60. Om den går sönder i frakten måste posten ersätta dig. Frakten kan nog gå på 200 kr om jag kan Posten rätt.
#1-2 Vad jag vet kommer inte autofokusen fungera på en D60 med det objektivet..
Mvh Ida
www.krusfoto.se
#3 …Så objektivet har inte autofokus i sig? Eller?

#4 En fråga: Vet du vilka objektiv som passar till din kamera? Läs denna artikel så förstår du!.
Finns objektivet fortfarande kvar? :)

#6 Ja det finns kvar. Det ligger i något av mina skåp, tror jag =P
Men det funkar inte till en D60? Förstod inte allt som stod där uppe ;)

#8 Vi förklarade ovan att det inte passar till D60. Du får ingen autofokus,resten funkar.
Jäkla synd, jag ska sälja min 55-200 och invenstera en sigma. Men synd att den inte passar. men om man ska ha till Nikon D60 vad kostar den i nypris, vet du det? :)

#10 ca 2000 kr, Men orginal är alltid bäst.
Är inte dethär samma objektiv som Tamrons populära billiga 70-300 telezoom? För det har ju inbyggd AF.

#12 Detta objektiv är den gamla versionen. Annars har både autofokus.
#13 Jahaa, synd. :)

Ni kan låsa tråden tack =)