Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 725 ggr
Robert
0

Fotograf och modellen Emma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På senaste Foto iFokus studiofotograferingskurs var Emma med som modell. Här är hon plåtad med ringblixt. Visst är hon snygg!? Vad jag har hört så faller killarna som käglor omkring henne.

Hälsningar

Robert

lisette
0

oj vilken ögonfärg hon har!

emmaa
0

Haha jaså du vad har du hört det ifrån? Flört

Fan vad bra fotograf du är Robert!

PeoH
0

kanonfin!

Det finns fler såna bilder, i min burk bl.a. så det hängde nog mkt på modellen också förutom en duktig fotograf ju!

Rickard007
0

#1, Kan vara linser.

Niklas
0

Jag har lagt in några av mina bilder från sessionen tidigare. Här är ännu en (som jag inte tror att jag har lagt in).

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Cevir
0

Otroligt fina bilder, :) Riktigt imponerad faktiskt ^^.
Skulle också vilja kunna bli så bra på bild! :$

/ Sara & Casper

emilia
0

niklas, din bild e såå snygg .. meen ansiktet e för utbränt och hon ser nästan rädd ut *hm* gillar kompositionen =)

Martin
0

Både Robbans och Niklas bilder gillas skarpt. Duktiga fotografer i kombination och samarbete med snygg och självsäker (ser ut så på bilderna iaf) modell kan bara bli på ett sätt: Ett bra resultat Cool

mvh Martin

PeoH
0

jag tycker Emma är värd en till…

PeoH
0

och en till…

Norrskenet
0

Lite synd att hon har piercat sig. Fast det kunde varit värre, en nosring, eller som här

http://www.pooh.cz/upload/img/1000/piercing-6.jpg

emilia
0

^^^hahaha

Megapixel
0

Din bild snettovanifrån gav Emma ett härligt uttryck. Visst skulle man ramla lite ;-)) om hon passerade förbi! Hur är bilden redigerad och är bilden fotad i RAW?

M

Robert
0

#13, tack, Emma är naturligt vacker så det behövdes bara lite puder på näsan och den retusch jag har gjort är att mörka ned hörnen + klonat bort ett hårstrå. Fotat i RAW.

Hälsningar

Robert

emmaa
0

#11 Tänk, det får jag höra av de flesta som är över 25! Men lite rebell måste man väl få vara som tonåring ;)

johan
0

#5 (niklas): Är det inte lite väl grå? tyvärr gör håret också att det ser ut som hon har skägg…

Mvh // Johan

Cevir
0

Otroligt fina bilder, verkligen :)

/ Sara & Casper

Norrskenet
0

Eftersom jag jobbar som lärare på gymnasiet så träffar jag på många tonåringar som gör mycket för att vara rebelliska mot sin omgivning och som regel har jag ingenting emot det, ibland blir jag till och med fascinerad. Däremot om man vill bli accepterad som modell (i vuxenvärlden) så tror jag att det kan vara en nackdel att vara tatuerad eller piercad

emmaa
0

#18 Sen satsar jag inte på modellyrket heller utan hänger hellre här som fotograf! Skrattande

Norrskenet
0

#19 Men jag tycker att dom som gör det borde tänka sig för

Martin
0

#18 Det säger nästan mer om vuxenvärlden, som dömer folk pga tatueringar eller piercingar (eller färgat hår eller "söndriga kläder som kostar tusentals kr för att det är senaste märket" eller andra utseendemässiga detaljer istället för det som finns mellan öronen).

Jag är varken piercad eller tatuerad, och har inga funderingar på något av det heller. Möjligen en tatuering, om jag känner att jag hittar rätt motiv.

Tycker de här "high-key"-bilderna eller vad nu den där ljustekniken kallas som de flesta fotona av emmaa är gjorda med gör sig extra bra just med det knallröda läppstiftet och den mörka (är den helt svart?) piercingen.

#19 en kombination skulle vara perfekt. Jag har aldrig "studiofotograferat", men efter att ha sett mångas bilder här på siten har ett litet litet intresse börjat väckas. Nu finns möjlighet att låna / hyra in sig i en etablerad fotografs studio också. Får se, kanske blir ett projekt att ta tag i under året.

mvh Martin

Norrskenet
0

Jag dömer inte folk och är väldigt fördomsfri vad gäller både tatueringar och piercing. Om jag inte accepterar mina elever som dom är så skulle de inte heller acceptera mig. Jag jobbade på 80-talet på ett dataföretag och hade bra kontakt med han som var personalchef och som i princip anställde alla som skulle börja på företaget. Han sade en sak som jag aldrig kommer att glömma när  senare kom till min klass som  jag hade hand om (en datautbildning)  och inför mina 16 elever så pekade han ut fyra stycken som han aldrig skulle anställa. Jag var lite oförstående eftersom de eleverna var väldigt "brighta". Alla hade det gemensamt att de var långhåriga. Han sade att han hade ingenting emot långt hår, men att de kunder som dessa elever skulle besöka skulle kanske ha en annan syn och det ville inte företaget riskera. Det är kanske därför som alla finansvalpar är klädda i slips och kostym. Annars får man ingen anställning!

Man kan vara rebell och i sakens natur innebär det att vissa (och ibland många) personer inte accepterar en!

Martin
0

#21 Jag vill poäntera att jag inte sade att du dömde någon på utseende, bara att vuxenvärlden gör det baserat på din kommentar angående att vuxenvärlden inte alltid accepterar "rebeller". Jag träffar i princip varje arbetsdag utsatta människor, vuxna som ungdomar, som inte accepteras av samhället. Ibland är det väldigt små omständigheter som gör att det är de - och inte någon av de som istället lyckades - som är på samhällets botten eller som känner sig förföljda av myndigheter osv.

Jag har också jobbat på ett "kostymföretag" (fast jag hade aldrig kostym och sällan slips heller, men alltid skjorta och finbrallor). Är väldigt nöjd med att ha bytt jobb, för idag kan jag verkligen känna att jag kan klä upp mig när jag skall gå bort eller festa eller liknande, och tar på mig skjorta och snygga bralls till det, och inte bara att "jaja, så här klär jag mig varje dag, oavsett om jag skall sitta på ett kontor ensam med datorn eller på fest och vara trevlig och social…"

Dock kanske vi skall kanske eventuell diskussion privat då det drar tråden off-topic.

mvh Martin

PeoH
0

som läkare ycker jag att Emma under den korta stund jag träffade henne under kursen visade prov på mycket klokhet och livserfarenhet. Jag ser henne gärna som framtida kollega med eller utan piercing! Glad

Niklas
0

#16: Jo, bilden är överexponerad. Jag gillade den ändå. Den här är däremot inte överexponerad.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

bildochfoto
0

Jag gillade också den överexponerade. Tyckte den gav ett bättre uttryck

emmaa
0

#24 Tack! Glad

Och jag har tänkt mig för innan jag tog piercingen, jag kan enkelt ta ut den och den lämnar ett litet litet ärr som man lika gärna kunde ha fått av att ramla. Dessutom så gör det mig inte så mycket att inte alltid bli accepterad, jag vet själv hur jag är och vet att jag kommer lyckas i livet med eller utan piercing och det är ju helt underbart att få överbevisa alla skeptiska människor!

Samhället utvecklas hela tiden och det är väl bara vi tonåringar som hänger på vad som helst utan att tänka oss för, men så har det alltid varit och komer nog alltid att vara och man måste få ha en period i livet där man får göra fel och lära sig av sina misstag Glad Tycker iallafall jag!

Jag kommer också bli stor och tycka att ungdomar är konstiga, men allt har sin tid.

Emma

bildochfoto
0

Emma: Klart du ska välja din väg och jag tycker att för få lyssnar på varandra. Det gäller även ungdomar som bara lyssnar in sin grupp. Vi borde vara öppnare för varandras erfarenheter så skulle vi lära oss mer av varandra. Jag ser Internet som ett stort steg framåt för just den utvecklingen.