Logga till hemsida.
Håller på med en extrem makeover på min hemsida i skrivande stund då jag ska byta ut photography mot photographer då det känns bättre, vad tycker ni?
Vad tycker ni om loggan i sig ? (Om man ska kalla det för det.) tycker ni bakgrundskrusidullen bakom photographer tillför något eller in ? Även om ni har några andra exempel på typsnitt vore jag tacksam.
Vore tacksam för några hjälpande svar.
för de intresserade kan jag berätta att själva layouten är färdig.
Har ett roligt galleri att skissa på och koda sedan.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson , www.alexanderisaksson.com
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Tycker den ser klassisk ut .. sålänge den följer temat på din nya stie så tycker jag den fungerar!
hojta när siten är färdig.
/ Jimmy
Jag tycker den var fin men "krusidullen" misstog jag för ett "&".
#2: Precis vad jag tänkte på också, ett "&" tecken alltså. Men jag gillade loggan, absolut!
Lycka till.
Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#4 Jag skulle nog gilla mer om krusidullen anknöt lite till temat, kanske att du hade ett A för första bokstaven i ditt namn. Man blir lite förvirrad och vet inte riktigt vad det är.

Har kollat lite och blir nog ingen krusidull. Till att börja med iaf. Men känns ändå lite tomt.
Så om det är någon som har ett förslag så vore jag tacksam
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Skulle vara en svagt tonad bild, med ljust motiv så att texten ändå framgår. Tyvärr inget mer konkret tips än så.
Tror också att det är bättre utan än som det är nu.
mvh Martin

Det jag har fått lära mig av de som är kunniga i området är att man inte ska blanda olika typsnitt, det känns som om du har gjort det Isak.
Annars tycker jag att det ser stilrent och snyggt ut.
Hälsningar
Robert

Robert, det där angående blandning av olika typsnitt vet jag mycket väl om. Efter att ha sysslat med webdesign i minst tio år så har jag lärt mig hur man bäst bygger upp en.
Själva sidan i sig innehåller dock enbart ett eller två typsnitt, beroende på hur jag kommer at läga upp det.
Tanken med logga var att betona mitt namn, då mestadels på grund av att det är det folk ska komma ihåg. Url:en är samma och det är mitt namn som ska agera varumärke.
Tack för förslagen
Vänliga hälsningar
Alexander
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Jag tycker personligen inte att de gör något om man blandar typsnitt i en "logo" Speciellt inte som i detta fall, då du vill betona ditt namn som återkommer i url:en ..
Hoppas det är OK att jag lånar din tråd, så kanske jag får kritik på min logo som kommer på min nya verison av ahfeldt.com
mvh
//jimmy

Ingen fara Jimmy, du får gärna låna tråden.
Hur kommer det sig att ju h:na är färgade? Vore kul att höra.
Hade en tanke om att andra kvadraten är färgad samt den andra bokstaven i varje ord. som pricken över i:et så är båda bokstäverna ett h. Men är ju bara vad jag funderar.
Riktigt bra logo för övrigt. Kvadraterna påminner om en gammal logo jag funderade över.
Vänliga hälsningar
Alexander
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Tack =)
Tanken var att färga den andra kvadraten för att de andra tre ska forma ett diffust "h" ( om du förstår hur jag menar?) samt som du skrev att "h" återkommer som NR:2 i varje ord, därför även färga dem med den gröna.
Färgen återkommer även bl.a. i rubriker osv på sidan.
Återkommer när jag lanserar sidan, då med en egen tråd ;)
tack för kritiken, och jag kan säga att kvadraterna kanske är lite lånade, men tanken är helt unik och min egen :)
mvh
/jimmy