Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 787 ggr
dijete
0

Kritik - Prästkrage

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet inte om jag gillar bilden eller inte därför sätter jag upp den här. Brukar inte heller lämna bilder för kritik ofta men här kommer det. Jag använde mitt Tamron 70-200mm f/2,8 med närgräns på endast 95cm vilket gör att jag kan få macrobilder som dessa. Det var första dagen jag hade objektivet och detta är min favorit på något konstigt vis från prästkrage serien. Bilden är endast mycket lite beskärd och lite redigerad med levels i photoshop då färgerna kändes lite för svaga (ville ha mer färgintensitet).

Kritisera i full storlek för rättvis bedömning av bilden, Läs gärna min exif-data också. Vill ha hård kritik då jag tycker jag behöver det då jag har nått den nivån i min fotografering.

Eostra
0

Skulle inte kalla det macrobild, snarare närbild.

Bilden är något brusig, bra skärpa & färger. Blommorna är för mycket på sidan, känns lite avhugget tycker jag. Det är ingen bild jag som skulle tänka 'Oj, vilken härlig bild!' till, men tekniskt okej.

Annars tycker jag loggan är onödigt stor.

dijete
0

#1 Haha, Jag tycker macro & närbild känns som samma sak. Den är den fel avhuggen pågrund av en störande liten halvblomma som förstörde tycker jag. Tack!

Loggan är i den storlek som den är då jag hastigt sätte dit den.