Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1196 ggr
IdaL
0

Kritik: Produktfoto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Idag har jag byggt mig en egen liten studio. Har testat att ta lite sk. "Produktfoto", jag skulle gärna vilja veta vad ni tycker om dessa 2 bilderna.

IdaL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och lite pengar som jag fotograferade.

Emaljoh4
0

Jag tyckte fotona var fina, men första bilden kändes väldigt ljus i bakgrunden!  Men annars gillade jag den! Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Metinia
0

(Det blir endast snabb kritik nu.) Fina bilder! Bra skärpa och så. Inte så mycket känslor i bilderna, å andra sidan är väl knappast det grejen med dem. Första känns något överexponerad. Den andra har lite för varm färgton för att spegla verkligheten tycker jag. "Silver"-mynten ser helt gula/bronsaktiga ut, de ser ut som om de har i princip samma färg som tian. Om du vill spegla ner och skär verklighet med den här bilden så tycker jag att du ska ändra färgtonerna något.

pellepiano
0

Ja, ändra vitbalansen så du slipper få gulstick i bilderna. Det kan du också ändra i efterhand i RAW-hanteraren ( om du nu fotat i RAW, vilket rekommenderas då det går att fixa med bildern amer i efterhand om nåt dkulle gå fel ).

Man saknar  lite skuggor. Nu ser man nån gultonad skräpig yta bara som objekten ligger på.

IdaL
0

Tack så mycket alla, ska tänka på det till nästa gång Glad Jag är totalt nybörjare på studio fotografering och kör med hemma snickrade grejer bara så är tacksam för alla tips om hur jag kan bli bättre Flört