Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 502 ggr
nyppa
0

Finepix s5000 fryser/hänger sig

Jag har en Finepix s5000 http://images.techtree.com/ttimages/story/Fujifilm-FinePix-S5000-fron.jpg

Den har nu börjat bete sig konstigt. Av och till så hänger den sig eller fryser kanske är en bättre beskrivning. Då kan jag inte göra någonting, inga knappar fungerar, jag kan inte ens stänga av den. Sen efter en liten stund så vaknar den till liv igen och den går att använda. Så kan jag ta några bilder och vips så hänger den sig igen. Har jag på lägsta Upplösning så fungerar den felfritt men alla andra upplösningar så krånglar den.

Vad kan detta bero på?

denisesalomonsson
0

har du tappat den i backen nån gång så det kan bero på det? annars, gå till butiken du köpte den av och fråga vad det kan vara och om dom kan göra något åt det.

nyppa
0

Jag fick den av en kompis. Sist han använde den funkade den utan problem. Den har inte åkt i golvet vad jag vet iaf.

nyppa
0

nyppa
0

Jonna75
0

Jag fick lite sånna problem med min Canon, sen helt plötsligt så fungerade den inte alls när jag slog igång den. Jag lämnade in den å på min så var det styrkortet som hade gått sänder. Som tur var så fick jag det på garantin fast den löpt ut 2 VECKOR efter.. nog är det typiskt att sånt ska hända då. Jag tror jag hann ta kring 5-6000 exponeringar innan detta hände.

Om det skulle vara det felet på din vet jag inte, men kanske värt att någon kikar på den. Tror dock att om det blir tal om rep så är det bättre du köper en annan långzooms kamera.

Hoppas det ordnar sig

Lycka till!

nyppa
0

Okej tack för inlägget!