Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1099 ggr
Fnyan
0

Systemkamera hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan.

Till jul hade jag tänkt att köpa en systemkamera, men jag vet inte vilken jag ska köpa.
Funderar på en Nikon D40 då jag är väldigt fäst vid den (har testat min kompis sådan) men den finns inte på elgiganten när jag sökte via internet så jag vet inte?

Ge gärna tips på några BILLIGA bra systemkameror! :)

Billigt menar jag då typ 5000 som max, om det nu finns så billiga nåmer ;D

Monday
0

Det finns många bra, billiga systemkameror nuförtiden! Kolla en annan affär om de har kvar Nikon D40, annars finns ju annars D40X, D60, eller varför inte en begagnad D50/D70/D70s? Sedan finns ju även andra märken. Canon har ju flera bra, 350D/400D/450D. Har inte full koll på hur dyra dessa är, men väljer man att köpa begagnat och kanske en lite äldre modell (350D/400D) så lär de ligga under/runt 5000kr. Det finns ju även andra märken, men inga jag har vidare koll på. Lycka till med ditt letande!

http://www.regret-nothing.com

Dorkiis
0

D3000 finns ju om du inte får tag i D40/D40x/D60 =) tror den ligger runt 5000 kr

JenniferH
0

sony a200 kostar ca 4000:-, jag har en sån och jag är jättenöjd! Hur bra som helst!Skrattande

Moalinn
0

D40 är svårt att få tag i.
Jag köpte en Nikon D60 för en vecka sedan för närmare 6000 med väska och original objektiv. Det är bra pris tycker jag. man kan inte bara tänka på vad kameran kostar. Utan även allt annat som väska och så om man inte har det innan då.

Och jag köpte denna kameran här på Kamerahuset i stenungsund ;)
och kamerahuset är ju inte det billigaste stället. Men vi hade räknat med runt 7.000kr för allt :P

Jag är jätte nöjd med den än så länge :D

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Lovizaa
0

#2 Då måste den ha sjunkit rejält i pris, en sån kostade ca 20000 förut, tror jag. Och det var inte så länge sen. :O Men då är ju isf den en bra systemkamera x)

Dorkiis
0

#5 Tänker du inte på D300 nu? för D3000 har inte funnits så himla länge än och jag tror inte den har kostat så mycket =)

Lovizaa
0

#6 Hm…. Visste inte ens att det fanns två kameror "på 3" haha…. Hm undra vad det är min pappa har då, haha. Men du har nog rätt, men borde inte D3000 vara dyr om den är ny? :)

Dorkiis
0

#7 Den är liksom efterföljaren till D60 så det är typ samma sak tror jag fast lite nya saker säkert =) Men den ligger i samma prisklass som D60 gjorde, alltså runt 5000 kr ungefär =)

Inkanyezi
0

Den ligger på omkring 5000 med objektiv.

D3000 är tänkt att vara enklare att sköta än andra systemkameror, så den har färre knappar än de flesta. Det betyder att en del vanliga funktioner ligger i menyerna i stället för att ha egna knappar.

Sen har den till skillnad från de flesta kameror ett läge där den ska vägleda fotografen. Se Kamera & Bild påannonsering.

Annisangel
0

Kolla in NetonNet.com dom har bra grejer tycker jag. Jag köpte min Sony a200 där!! Den trivs jag mycket bra med!

Många Goa Kramar

Annisangel