Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 807 ggr
moa
0

Häst och hund bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog ett kort på min häst och ett kort på min hund igår som jag gärna vill ha kommentarer påSkrattande

Vad tycker ni om dom?

moa
0

Hunden…

Tina-A
0

Jag fastnade framför allt för Nelly-bilden. Fin skärpa, jättebra beskuret, fint landskap och en supergullig hund! Gillar träder hon sitter bakom också

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Niklas
0

#0: Du hade nästan kunnat böja dig ännu mer när du tog den bilden. Eftersom hästen betar hade du kommit närmare huvudet då.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

moa
0

#2 Tack =)

#3 Jo jag håller nog med, men har man en nyfiken shettis så har man. Hade jag satt mig ner hade jag haft en shettis näsa i kameran Fundersam

Rickard007
0

#0, Vilken cool häst!

jojjehanna
0

Tycker att det var effektfullt med de gröna granarna och det lilla gröna i gräset framför ponnyn men resten frostigt vitt, nästan som en svartvit bild. Håller med #3 och fotar också hästar så jag inser problemet. Men sen tycker jag personligen att det är oftast trist med bilder på betande hästar, mycket bättre om de tittar upp.

I hundbilden hade jag nog beskurit översta delen av fotot så att de vita hacken i skogen överst på bilden ungefär ovan hundens huvud inte hade kommit med för min blick dras mot den ljusa himlen som sticker fram där. Milda färger även i denna bild.

moa
0

#6 Jo jag tror också att det hade blivit snyggare om jag satt mig mer i hans höjd. Själva motivet är ju som ni påpekat inte det bästa, men jag gillar färgerna mycket!

Menar du såhär ungefär på hundbilden?

jojjehanna
0

Jag tyckte att du beskar för mycket och visar hur jag tänkte ungefär.

Robert
0

För att skapa ett djup åt bilderna är det alltid bättre och ha sitt djur eller person man fotograferar stående, sittande eller liggande snett in mot kameran i 45 graders vinkel. Uppskattat speciellt av tjejer som tappar 10 kg på kompositionen.

Hälsningar

Robert