Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 846 ggr
Jojsan
0

Kritik - Bambu "pinne"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade denna bild idag i en hemmagjord studio. Vill gärna ha lite konstruktiv kritik på den, vad ni tycker om den och vad jag kunde gjort bättre osv.

Fotad med en Nikon D60 med Tamron 70-300mm objektiv. Använde stativ och hade slutaren inställd på 1/3 och bländaren på 14, ISO 100.

JossefinD
0

Jättefin :) ljuset låg bra, skärpa, allt. Tycker dock det hade blivit finare om bambupinnen fortsatt ``växa´´ utanför bilden och upp.

dolfen
0

Gillar bilden.

Undrar kanske varför bambusnurren är placerad till höger i bilden?

dijete
0

#2 Det är inte lika fint med centrerat oftast, sidplacering ger enkel variation.

dolfen
0

#3 - Smaksak det där. :)

Kanske #0 tycker som #3!?

Jag gillar t.ex "gyllene snitt"-bilder.

Jojsan
0

#1 Fotade några bilder där den växte genom bilden också men jag tyckte denna bild blev bäst. Tack!

#2 Som #3 sa så brukar centrerade bilder ofta bli lite tråkiga. Finns ju undantag förståss. Kul att du gillar den!

Fler åsikter? :)

Jojsan
0

Putt

Fnyan
0

Väldigt fin bild! :)
En lite störande sak för mig iallafall är att bambupinnen är lite sne, alltså lite snevinklad åt höger.

Jojsan
0

#7 Tack, själv tyckte jag om att den lutade åt höger. Jag tror inte den hade varit lika fin om den varit helt rak. :)

MonisN
0

Jag tycker inte den behöver vara rak, naturen är ju ofta inte detFlört Däremot skulle jag beskära den så bilden blir stående.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

JenniferH
0

Gud vilken häftig bild! :D

Buuc
0

Bilden skulle inte ha blivit lika fin om pinnen hade varit rak, det skulle se lite tråkigt ut..

Jag tycker att kompositionen är jättebra, och älskar hur ljuset träffar bambupinnen!