Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 863 ggr
flossy
0

Kritik - Insekt på blomma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill höra vad ni tycker om bilden!

Inkanyezi
0

Jag tycker att den kunde beskäras tätare, eftersom de lite spretiga bladen i ljusare grön ton, delvis skarpa delvis oskarpa, ger ett lite splittrat uttryck. Jag skulle vilja se den mer samlad, med lite mer färgmättnad och kontrast, så att man verkligen ser hur de genomskinliga vingarna tar färg av kronbladen.

Jag tog mig friheten att leka lite med den för att visa hur jag tänker. Andra varianter är också möjliga, men när skärpedjupet är så kort tycker jag inte den vinner på för mycket miljö runtomkring.

flossy
0

Okej, tack för kritiken men en sak jag inte gillar är att du tar dig friheten att ta min bild och gör om den. Man kan väl i alla fall fråga om jag tycker att det är ok!

Förstår vad du menar att det kan bli bättre om man beskär den, det håller jag med om.

Inkanyezi
0

Du kan be en medhjälpare radera bilden som jag lade in, jag kan själv inte ta bort den efter mer än en timme.

flossy
0

Vart kan jag få tag på en sådan?

Deklol
0

håller med #2. Hade själv blivit sur om någon pillar med mina bilder!

Samtidigt på bilden i #1 ser det ut som om kronbladen "lyser" vilket inte är naturligt. Och eftersom själva flugan inte har tillräckligt mycket detaljer är den beskuren för nära. bakgrunden är för pixlig också, detta kan man lätt fixa med lite lens-blur eller gaussian blur blur.

Inkanyezi
0

Jag har skrivit till dijete och nämnt missödet, och också pm:at flossy.

Ang. redigrering så är det självklart skillnad om man utgår från originalbilden när det gäller tekniska detaljer, och vad man tycker om bilder kan skifta väldigt mycket.

Men jag gillar definitivt den blå tonen som lyser genom vingarna. Fin fluga.

flossy
0

svar till #5. Kan förstå vad du menar med att bladen lyser men har inte gjort någonting med bilden, den är helt orginal.

Inkanyezi
0

Det var nog den jag mixtrade med som han kommenterade. Den syns inte längre, men den var mörkare och hade mer färgmättnad. Den mörkare bakgrunden och den högre färgmättnaden gav blomma och fluga lyster.

flossy
0

#8: aha okej, ja det blev lite mycket kommentarer hit och dit, svårt att hänga med vilka och vilken man svarar på.