Fotoutrustning
Hej, jag vill ställa en fråga!
Jag är nybörjare på systemkameror och har nu fått möjlighet att köpa nedanstående paket för 13500:-
Är det ett bra pris för denna utrustning?
Och framför allt - är det en utrustning som jag som nybörjare kan starta med - eller är den väl avancerad?
Kamerahus: Canon 40D
Objektiv 1: Canon EF-S 17-85/4-5,6 IS USM + Soligor UV-filter
Objektiv 2: Tokina AT-XD AF 80-400/4,5-5,6 till Canon AF
Objektiv 3: Tamron SP AF 11-18mm, F/4.5-5.6, Di II LD Aspherical [IF]
Blixt: Canon SpeedLite 430EX
Nja det beror helt enkelt om du har en grund att stå på eller inte, för Canon EOS 40D vänder sig till avancerade fotografer o halvproffessionella. Ett helt nytt hus kostar idag mellan 6000 - 13000. Objektiven kan jag inte alls bedömma i sig, men det kan säkert andra härinne. Dock är det inte speciellt ljusstarka objektiv o var rätt beg. pris ligger på hela kittet vet jag helt enkelt inte, men ändå är det i mina ögon lite dyrt med tanke på vad man kan få ett helt nytt hus för idag, men det är möjligt att om objektiven anses vara bra att det motivera priset, men jag hade nog inte velat ge mer än 10000 max 11000 för kitet
Jag kan inte heller, precis som #1, säga något om objektiven. Men i det stora hela låter det som ett riktigt bra paket till ett bra pris. Men det är så att 40D är egentligen ingen nybörjarkamera. Jag är ganska osäker på om den har några autolägen alls. Om den har autolägen så är det självklart att den funkar som nybörjarkamera, men som sagt, jag är osäker. Jag tycker att du ska fråga det. har den inga autolägen så tror jag inte att den passar dig som nybörjare, dvs om du inte verkligen känner att du har en del koll på manuellt redan och tror att du kan fixa det.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

Visst finns det automatiska lägen på den, program, slutarautomatik och bländarautomatik.
Det finns en bruksanvisning på:
http://media.the-digital-picture.com/Owners-Manuals/Canon-EOS-40D-Manual.pdf