Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 329 ggr
bosse
0

Spegelblankt hav.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tog dessa 2 foton i går vid solnedgång. Tyvärr vaknade jag till lite för sent för att få med spegelbilden i vattnet av solnedgången. Jag skulle antagligen ha behövt telelinsen också, som är kvar i Khartoum.

bosse
0

Här fotat mot söder och Beirut.

zachs
0

Otrolikt fina färger! Jag lyckas aldrig få dom färgerna på kort som är i verkligheten.

bosse
0

Och ikväll såg det ut såhär.

bosse
0

Lite mörkare.

emmaa
0

Den mörkare bilden blev ju riktigt läcker, kanske är horisonten aningens sned, eller är det bara jag ? :) De övriga tycker jag ser lite platta ut i färgerna.

Emma

berra
0

Det är just det klimatet jag saknar nu.Här är det bedrövligt? Regn,regn,och åter regn!

Robert
0

#0, bosse du behöver inget tele för solnedgångar om du inte vill ha solen stort i bild. Du skulle kunna underexponera bilden något mer, då får du hustaken mörkare och mustigare färger i himmeln.

Hälsningar

Robert

bosse
0

Robban, jag var ute efter spegelbilden i havet och då behöver jag en telelins.

Här foton från i förrgår kväll, när vi åt sen lunch i Hboub. Jag fotade även blommor, som jag lagt ut på "trädgård".

bosse
0

Jag lägger ut hela serien på 4 bilder. Efter det att  jag laddat ner dom på PCn och skulle sticka tillbaks minneskortet i kameran kröktes ett stift och jag är numera kamerafri. Jag åker till Sudan i morron, så det finns ingen chans att få den reparerad innan.

bosse
0

Nästa.

bosse
0

Och den sista.

God fortsättning.

bosse

__iE
0

fina bilder bosse! :)

tyckte #8 blev så fin, med molnen o solen bakom- Tuff! :D

Tina-A
0

#9: KameraFRI eller kameraLÖS, en tolkningsfråga :D Personligen skulle jag säga kameralös - du tar ju så fina bilder!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Rickard007
0

Jädrans vilka finfina bilder!

bosse
0

Tack! Jag och grabbarna åkte upp till Cedars igår för att åka skidor och det är jobbigt att vara kamerlös, eftersom det har blivit nån slags terapi speciellt sen kriget här i Libanon i somras.

Lotta_A
0

#8 och #11 gillade jag bäst. Helt fantastiska bilder!

Rickard007
0

#16, Me 2 typ. 8 är riktigt fin!

emilia
0

jag diggar 8:an o 9:an :D

Rickard007
0

Jopp, de flesta verkar gilla #8!