Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 324 ggr
domiino
0

en gång till...sorry

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Försökte leta upp den andra tråden för jag har för mig att jag sett en men jag hittade den inte så tyvär måste jag fråga som så många andra här inne:

jag har äntligen fått ihop pengar till en systemkamera, men jag undrar dock om jag ska ha canon 350 eller 400? fördelar nackdelar? vilken av dessa ska jag ha?

Det jag kommer fota mästa är människor, barn och illrar. Rent amatörsmässigt bara. Fotar med systemkamera i skolan och sedan fixar jag bilderna i photoshop som jag älskar och avgudar! =) Så jag förväntar mig inte att kameran skall göra underverk. men som sagt, just nu har jag bara en digital kamera med 2.0 pixlar och till och med min telefon fotar bättre än den… =( så vilken tror ni? 350 eller 400?

sånna här bilder är typ vad jag kommer att ta..helylle familjefoton =P=P

Niklas
0

Jag skulle satsa på 400D. Den är nyare, har större display, fler pixlar.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Tina-A
0

Jag skulle också ta en 400, om jag hade råd det vill säga Oskyldig

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

domiino
0

så två av två säger 400. och ska jag ärligt svara själv så tror jag att det blir en..har börjat fota med en kompis kamera och den verkar lätt att förstår och rolig att fota med=)

Lotta_A
0

Min kompis har en 350D och den är verkligen Super! Den duger gott och väl och eftersom den är lite billigare skulle jag helt klart ta den

Norrskenet
0

Jag förordar en kompaktkamera. Om man bara skall fotografera den typen av bilder så är det enklare att ta med en sådan kamera och då tror jag att man gör det oftare! Dessutom är kvalitén på bilderna inte sämre än en systemkamera.

domiino
0

#5 mjo fast grejjen är den att jag vill kunna justera skärpan och liknande själv, och den kan jag inte med en kompaktkamera. Jag är helt såld på systemkamera! även om jag dock inte kanske andvänder den som man "brukar" så vill jag endå ha en, kunna byta objektiv, ställa in skärpan själv och skulle det komma ett bra ögonblick som jag fotar så är det bra mycket lättare att redigera kortet och seddan ge bort den om man tagit med en systemkamera än en kompakt..Sen tror jag inte att kompakta kameror kan ta i RAW format va?

TottsiGirl
0

Jag valde en 350D är rätt grön åp det här med systemkameror med undantag för det jag fotade under gymnasiet, så jag tyckte den skulle räcka kalas till mig, nu har jag bara haft den i ca 2 veckor men jag är kals nöjd än så länge!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."