Nikon D3000
Hej! :)
Är nu nästan bergsäker på att jag ska köpa mig en Nikon D3000, tycker den verkar perfekt för mig.
Någon som vet om det är ett bra val? :)
kram.
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

Undrar samma sak :)

De är Nikons nya instegskamera va? Tror inte du skulle bli besviken av att köpa den.

jag vet inte om nikon d3000, men jag har en d60 som jag tror är föregångaren och det är en jättebra kamera för att lära sig fota med systemkamera =)

Tack, har nu helt bestämt mig för att köpa den! :)
MVH.
Louise T

Jag köpte en häromdagen och hittills är jag nöjd :)

#6 Du får gärna lägga ut lite bilder som du tagit med den (a) :)
MVH.
Louise T

#8: Jätte söt bild, härlig Upplösning, nu är det verkligen klart. Kameran blir något jag kommer köpa! :D
Jätte mysig bild förresten! :D
MVH.
Louise T

ja, jag tyckte skärpan blev bra, med tanke på förutsättningarna.. kul kamera

Skärpan och ljusstyrkan så att säga, ligger oftast i objektivet, inte i kameran.. Desto mindre siffra efter omfånget desto mörkare kan det vara när du fotograferar.
#8 Det där är en svår bild för kameran att klara av och jag tycker resultatet är mycket bra. Får jag komma med ett förslag att när du lägger upp bilder så här så kan du låta exif-informationen vara kvar. Det är information om vilken bländare, slutarttid, ISO-tal och mer som du har använt.
I vissa program som till exempel photoshop så försvinner den informationen när man använder "spara för web". Det bästa är att använda alternativet "spara som".
Verkar vara en bra kamera :) Letar också efter en ^^ Vad kostar den ungefär?

#13: Det beros på om du ska ha ett kit eller kamerahus, eller om du ska ha zoom objektiv med :) Men mellan 5890-7900 kr tror jag den går för! :)
MVH.
Louise T
#14 Okej tack =)

Det är samma kamera som D60 fast med film i.

#16 film i?

#17 Du kan filma med denna kamera, därför använde jag ordet film. Ursäkta om jag var oklar.

ah! det var det du menade ;) men D3000 har inte videoinspelning..

Är väl bara D90 som har filminspelning?

#18: Nikon D3000 har inte filminspelning tror jag. :)
#20: Tror nästan det! ;)
MVH.
Louise T
D5000 går dock att filma med.
mvh/gurin