Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 999 ggr
lallemum
0

Kritik - Retuschering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har gjort om denna bilden. Blev det bra eller dåligt, vad är bra och dåligt? Det är första gången jag gör detta nämligen…
_
Jag döper om din rubrik,vänligen läs rubriker & grupper för att vi ska få ett klarare forum. Mvh/ Isabelle_

pellepiano
0

Jag kommer bara på motfrågor. Varför gjorde du om den? Vad fattades på den från början?

Eftersom jag är en smula fördomsfull, tror jag bilden är ett försök att få den att se lite gammal ut, därav sepiatonen och den ditlagda strukturen som jag inte vet riktigt vad den ska föreställa.

Jag har svårt att tro att ändringarna från originalet tillför något.

lallemum
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

;-) Jo, jag gillar dina frågor.

Jag gjorde nog detta mest på skoj, båten är väldigt gammal, och jag tyckte därför detta kunde passa, ingen annan anledning alls. Men jag har orginalet kvar också naturligtvis. Tyckte bara just denna bild var bra att pröva på. Men visar här också orginalbilden. Tycker du den är bättre?

pellepiano
0

Jag gillar originalet mycket bättre. Den var riktigt fin, omän något snålt beskuren, lite mer luft åt bägge hållen skulle göra det lite bättre tror jag.

Jag tycker inte det behöver göras så mycket med bilden.

Å andra sida är det både kul och nyttigt att experimentera med bilder och göra om dem.

TheWildRose
0

WOW! Orginal bilden var jättevacker! Så fin färg!