2 skärmar
… ett tips om Du har en skärm över, är att koppla in den och testa att köra t.ex. CS på den ena och bridge eller ditt RAW program på den andra. Jättekul och en ny upplevelse att jobba m bilder…
Har kört 2 skärmar i 6 år nu..skulle inte kunna tänka mig att gå tillbaka till 1.
Japp, samma här.
En 19" + en 21" widescreen.
Med förlängt skrivbord har du en enorm arbetsyta.

Jag googlade litet Robert…
Här kan man lära sig litet mer om multipla monitorer.
Ultramon verkar vara någon programvara som kanske kan hjälpa…
Har inte testat själv dock, men nu ska jag iväg och handla litet kablar så jag också kan ha två monitorer.
Jag kör också med två skärmar sedan många år tillbaka. Supersmidigt.
När jag lånar någon annans dator blir det jobbigt ;-) Jag brukar försöka 'skyffla' undan fönster åt sidan men det finns visst ingenstans att skyffla dem…
Tom

#4, tack för tipset. Det verkar inte fungera med att ha två olika profiler. Funderar om det har att göra med bildskärmskortet.
Robert
Är det någon som vet ifall det går att bestämma att ett visst program ska öppnas i en viss skärm? Jag lyckas exempelvis inte få Adobe Lightroom att öppnas i den stora skärmen.
Vänliga hälsningar
Niklas
Med min erfarenhet av datorer så rekommenderar jag Nvidias grafikkort framför ATI när det gäller dubbla skärmar.
(med min erfarenhet så menar jag 21 år totalt och 12 år som yrke)
#7 … prova att sätta stora skärmen som primärskärm, se min länk ovan. Mina program öppnas i den skärm där jag senast stängde dem fö.
Peo
#9: Det funkade. Tack för hjälpen!
Vänliga hälsningar
Niklas

Nu har jag fixat en DVI-adapter och kör två skärmar. Enkelt och smidigt på XP måste jag säga.
Det här kommer att förbättra mitt arbete…smidigt. Jag kan sitta med mail på ena skärmen och bildbehandla på andra…
Rekommenderar andra att testa…

Jag gillar och kunna arbeta med två skärmar, då kan jag lägga de flesta verktygsfönstrena i ps i en skärm och ha större yta och jobba med på den andra frigjorda skärmen.
Hälsningar
Robert