Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 2950 ggr
texasmamma
0

Kritik (typ) - ros

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vore roligt att veta vad ni tycker om denna bild.

En svart smidesros som jag lagt på en spegel

texasmamma
0

och en till

texasmamma
0

Vet inte hur jag ska tolka tystnaden? Är rubriken fel eller är bilderna så dåliga? Om jag byter kategorin till Kritik - Hård? Jag vill veta vad du tycker

Detta gäller även denna bild, en tomats livscykel

Hamzter95
0

#2 tomat bilden var verkligen riktigt cool :) en bra ideé

Rorosjons
0

#2 Gillar verkligen tomaterna =D.

MonisN
0

#1 Tycker jag är vänd åt fel håll. Blir lite konstig att titta på.

#2 Är en aning för mörk för att tilltala mig.

#3 Är otroligt bra! Är imponerad av fantasin i kompositionen. I den bilden kan jag inte hitta någon negativ kritik.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Haztparken
0

Tycker att bild #1 och #2 inte är något i min smak. Tycker bara att den blir jobbig att titta på när den är dubbel + att rosen är inte riktig (?).

Men annars var det ett bra försök, lite annorlunda vinklar skulle nog kunna fixa det :) Bara upp på hästen igen och prova ;)

Cerrolyn
0

Tomaterna var riktigt cool, men jag hade velat vända på det så att den mogna var först.

**MVH Cerrolyn

texasmamma
0

Tack för att ni tagit er tid att tycka till. Ros-kritiken håller jag med om. Tycker att färgen på den första blev lite rolig, vet inte vad jag hade för inställning. Däremot #6 så är det just det att den inte är riktig som jag gillar. En järnros som fortfarande har skirheten, den kontrasten faller iaf jag för, och min tanke med spegeln var att försöka få den att sväva sin tyngd till trots. Ljuset var förmodligen inte det bästa eftersom bilderna är tagna sen em.

#7 Har omvända tomater men det är en helt annan bild

Haztparken
0

#8 Ok jag förstår din tanke med rosen :) Någon annan vinkel så skulle det säkert funka! Men jag håller mig fortfarande till att om du hade haft en riktig ros så hade det blivit riktigt vackert (enligt mig då), men man har ju olika smak :)

Cerrolyn
0

Mycket härlig bild SkrattandeFlört

**MVH Cerrolyn

MonisN
0

Den andra tomatbilden blev inte samma "wow vad snygg" känsla. Gillar det korta skärpedjupet i den första + att den inte känns lika snäv, eller hur jag ska uttrycka det. Dessutom känns den första mer logisk att ju längre bort man kommer ju mognare blir tomaten.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Sofiae
0

Rosenbilderna tycker jag är lite sterila.

Den första tomatbilden gillar jag, suverän. Fin komposition, bra vinkel, lagom skärpedjup.

Den andra bilden är bara en bild på tomater.

texasmamma
0

Jag håller helt med om att den första tomatbilden är bättre och den andra är presic som Sofiae säger, bara en bild på tomater.

Här kommer en helt annat motiv som ni också får tycka till om och gärna ge tips på hur jag ska få till det. I går försökte jag få till "Ljuset i slutet av tunneln" med hjälp av ett värmeljus och papprör

texasmamma
0

och en till som kanske inte direkt ger tunnelkänsla men…

Hamzter95
0

Den här tyckte jag va fin xD :D

wildamatte
0

#8 Jag tycker att skärpan skulle ligga på den rödaste tomaten :) men annars gillar jag verkligen bilden :D

Lite kort skrivet men mamma väntar på datorn. (: