groda bombina

Häftiga bilder på Grodan Boll!

Tack Berra,
Å han påminner ju om grodan boll fattas bara kalle stropp :-)
mvh/bjorsa
Och var har du hittat denna räliga groda Bjorsa?
Fina färger. Första bilden är min favorit. Härliga bilder som vanligt.
Eddie

#5Tack Éddie!
Den hittade jag här utanför :-)Nä jag har köpt 4 st orientaliska klockgrodor och har dom i ett terrarium men i sommar skall dom få en egen damm i mitt växthus å se om dom inte föröka sig :-)
Man måste ju ha små projekt och jag skaffade dom oxå med tanke på fotografering men behöver bygga ett nytt terrarium så att jag kan öppna frontglaset å sticka in kameran nu får jag hänga ner i det å de blir inte så bra foton då .
mvh/bjorsa

Skarpa fina bilder, färgerna ser lite konstiga ut - är det medvetet?
Hälsningar
Robert

#7 Robert den första bilden är tagen med halogenstrålkastare och den andra med en vinröd reflektor för att få lite mystik :-) Och den sista är med lysrör och blixt och dom 2 sista är på samma groda medans den första är på en annan groda och dom varierar i sin gröna färger .
mvh/bjorsa

#8, när du blandar ljusrör och blixt så kan du lägga på ett grönt filter på blixten för att få samma färgton på alla ljuskällorna. Då kan du ställa in vitbalansen för ljusrör.
För halogenstrålkastaren så skulle jag ställa in vitbalansen med en egen inställning.
Hälsningar
Robert

Otroligt fina bilder, verkligen!
Kunde inte låta bli att säga det (: ,
trevlig kväll!
/ Sandra

#11 Tack !
Robert nu köpte jag röd och grön plast sån där genomskinlig och jag satte den röda under armaturen med lysrör och kronljus å allt blev rött :-) Och dessutom började grodorna att spela å då inte gitarr utan spela som grodor gör och en av dom försökte att para sig så kanske man kan få dom i lovemode med rött ljus :-)
Här en alldeles för röd groda den skall ju vara grön men "when love is in the air" kan allt hända :-)
mvh/bjorsa
#12 Haha, häftig bild! Och häftigt att sätta naturen "ur spel" på det sättet :D
mvh Martin

#13 Tack Marnyman !
Dom får ha lite lovelight här ett par dagar på eftermiddagarna å se vad som händer kanske blir de något :-)Om inte annat så planerar jag att köra en kallare period på ca 8 veckor och med sparsamt med mat sisådär så att det passar in till början av juni då dom skall in i växthuset till egen lovepond :-)
mvh/bjorsa
De måste väl få massor med mat innan de skall in där, så de har energi till det? 
mvh Martin

#15 Va skall dom ha mat oxå :-) Jo dom får syrsor och mjölmask +lite spidlar å annat smaskens man hittar .
Att dom skall ha en kallperiod är för att simulera vinterperiod då dom inte dvalas men givetvis skall dom var fin å feta innan dom går in i kallperioden men de e mina första "grodor" de här har tidigare bara haft dom vilda svenska i växthuset dessa krabater bor i kina/korea/japan annars å kallas orientalisk klockgroda de finns en svensk klockgroda men den e sällsynt den heter bombina bombina medans den jag har heter bombina orientalis .
mvh/bjorsa

fina bilder.. skrämmande vilka färger djur kan ha.. :P men fin :)