Foto iFokus

Foto

Etikettmisslyckade-bilder
Läst 1157 ggr
aleforsare
0

panasonic t27

har köpt en panasonic T27;a det blir för det mesta mycket bra bilder,men jag har problem med skärpan när det blir motiv som rör sig,jag har testat t.ex när tösen hoppar med hästen men har hitills inte fått några riktigt bra kort,hon och hästen blir oskarpa t.o.m med sämre an den fem år äldre kameran,har jag gjort ett nerköp eller är det någon som har nåt tips så skulle jag bli väldigt glad

Inkanyezi
0

Som de flesta zoomkameror och alla långzoomkameror har den ganska låg ljusstyrka på objektivet, och dessutom har den en rätt liten sensor. Den är inte särskilt snabb på att ställa skärpan, men det finns följande autofokus, vilket är metoden man bör använda om man plåtar någon som hoppar med häst. Sedan kanske det är bättre att ställa upp ISO manuellt i stället för att köra med s.k. intelligent ISO, men jag tror att det "intelligenta" läget ställer upp ISO när man har lång brännvidd.

Det finns nog egentligen ingen kompaktkamera som är helt bra för att ta sport, även om det finns några som är bättre än andra. Det hänger ihop med flera faktorer, bland annat ljusstyrka, sensorstorlek och tröghet i skärpeinställningen. Systemkameror är klart bättre, och kameror med färre megapixel kan ge bättre resultat; T27 har ett läge som kallas "extra optical zoom" som eventuellt kan ge bättre respons när du tar bilder av hästar i rörelse. Det medger kortare brännvidd, vilket innebär högre ljusstyrka, men det blir inte lika många megapixel.

aleforsare
0

jag tackar för tipset.skall prova med ex;zoom och detta följande autofocus som du nämde,jag har inte haft den i mer än 2veckor och manualen(på pdf?) är lite rörig,

Förmodligen köper jag en digital systemkamera,jag har en gammal minolta medmassor av tillbehör sen jag höll på med mörk-rumsarb när "seklet var ungt".jag har hört att objektiven skall funka med sony;s kameror.

Jag får nog göra bättre "resarch"innan jag handlar igen

dijete
0

#2 Minolta objektiv passar på Sony svar ja. Du kan kika runt lite i artiklarna här på sajten. Dom hittar du i din huvudmeny på Foto iFokus genom att klicka artiklar.