Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 1070 ggr
jrydberg
0

Vindkraft

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Försökte få till en reklam-känsla.

johan
0

Mycket snyggt! Jag får lite Tony Scott-vibbar, ni vet han som gjort Enemy of the State, Spy Game, Man on Fire och andra bra filmer.

Mvh // Johan

Robert
0

Jag tror en annan vinkel hade förstärkt bilden, nu syns det väldigt lite utav formen på vindkraftverkens fot.

Hälsningar

Robert

johan
0

#2: Vem bryr sig om foten? Det är väl bladen som är intressant? Jag tycker nog att himlen och vinjetten är roligare än foten på vindkraftverket.

Mvh // Johan

Martin
0

Håller helt med #3. Vindkraft är himmel, blåst. Skulle varit häftigt att se samma bild med lite längre slutartid, rörelseoskärpa på bladen. Inte för mycket, utan bara "lagom" Glad

Tycker himlen gör sig bra som bakgrund just med tanke på att det var vindkraftverk och "reklamkänsla" man var ute efter.

mvh Martin

Robert
0

#3, det jag menar med former är hur ljuset faller in. Utnyttjar man ljuset på rätt sätt genom att ställa sig i en annan vinkel så kan man forma foten med ljuset och på köpet får man även med vingarnas former. Nu är det rätt platt.

Konsten i att kommentera andras bilder ligger i att just kommentera andras bilder och inte andras kommentarer.

Hälsningar

Robert

Martin
0

#5 Hoppas du inte kände att jag kommenterade din kommentar, det gjorde jag inte. Jag kommenterade bilderna men hade en annan uppfattning än dig. Det är också en del i att kommentera - att inte alltid komma med den kommentaren / åsikten som de flesta tycker är bäst.

Din andra kommentar förstår jag bättre, när du nämner ljuset. Jag kan inte riktigt se vinkeln framför mig men jag tror jag förstår vad du menar i alla fall (blev det mycket svammel nu?). Kanske svårt att beskriva, men skulle vara intressant att veta vilken vinkel du tycker skulle blivit bättre för att utnyttja ljuset som du skriver.

Jag tycker själv att just eftersom att vindkraftverken är uppradade till vänster i bild så skapas djup, så jag uppfattar inte bilden som platt.

mvh Martin