Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 2401 ggr
FeliciaS
0

Hjälp! CF-kort som inte fungerar...

För nästan en vecka sedan var jag ute och fotograferade. När jag kom in igen skulle jag överföra bilder, satte in kortet i datorn men det fungerade inte att föra över bilder som normalt utan en tom mapp öpnnades. Jag satte tillbaka kortet i kameran (Canon EOS 350D) och då stod det "Err cf" samt att det är 0 bilder kvar på kortet - vilket det fortfarande står om man sätter in kortet i kameran. Vad har hänt? Vad ska jag göra? Jag måste verkligen få tillbaka bilderna…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

isabelle_
0

Ajdå! Tråkigt att höra. Mitt SD-kort ville inte överföra då använde jag minneskortläsaren i min laptop, funkade som om det var kameran. Testa det, låter som om det är ett stort fel.. Mer vet jag inte tyvär, är inte expert på minneskort.

FeliciaS
0

Det är via minneskortläsaren i datorn jag stoppade i kortet, har ingen läsare för CF-kort någon annanstans. Tur nog har jag två till, detta var ändå bara det med 512 MG (har 1 GB samt 4 GB också) som "kraschade". Men jag behöver verkligen bilderna, de var så fina för det var väldigt speciellt ljus när jag var ute och fotograferade en tidig morgon…

Mvh Felicia

Limpan4all
0

Här är en bra länk till program som kanske kan fixa det för dig.

http://www.z-a-recovery.com/

FeliciaS
0

#3 Tusen tack! Ska kika på det imorgon :)

Mvh Felicia

MartinO
0

Detta är en självklarhet, men tål att upprepas. Gäller alla kameror och alla minneskort.

Formatera minneskortet i kameran! Att bara radera filer, eller att formatera i datorn bäddar för problem.

Compact Flash-kortet (CF) är en äldre konstruktion. De flesta kameratillverkare har övergått till SD-kort, undantaget Fuji coh olympus (xD) samt Sony (Ms), då det är egenutvecklade kort de vill ha omsättnng på.

Compact Flash hittar man i dag i proffshusen, då de är snabba och går att hantera med vantar på händerna.

Var gång man hanterar ett Compact Flash-kort, Kontrollera alltid att det inte sitter skit i kontakthålen. Jag vet flera som skadat sin kortläsare pga detta. Händer det i kameran blir det dyrt……..

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

[Christer5]
0
[Christer5]
0

Hur gick  det ?Glad

Mvh

Christer

FeliciaS
0

#5 Jag formaterar alltid korten.

#7 Har inte haft tid att titta på det än :( Men imorgon kanske, lite mycket skolarbete just nu.

Mvh Felicia