Bilder på min lilla modell - igen.
Ni som varit medlemmar här länge är kanske medvetna om att den här lilla damen jämt blir modell för mina få människoporträtt. Hon är helt underbar! :) Fotade två bilder i somras som jag vill ha kritik på, då jag inte fotar människor så ofta och vill gärna börja oftare.
Första bilden; Det var svårt att fota och gunga med henne samtidigt men värt det, tycker jag. Jag gillar den här bilden. :) Knappt orörd också, förutom att jag satt logga på och beskärt.

Haha, jag menar knappt rörd i #0. Jag är lite knasig såhär på kvällarna förstår ni. :)

Ingen som har några tips? Vill verkligen börja fokusera på människoporträtt så vill lära mig mer!

Putt…

Ingen kommenterar för att bilderna är perfekta kanske? 

#5 Haha, inget är perfekt. ;) Jag är säker på att det finns något jag kan bättra på. ;)
Jag såg att din tråd är läst 207 gånger. Och bara en kommentar, jösses.
Jag är inte så bra på det här men ska ge dej några ord.
Bilden är otroligt bra i mina ögon. Du har fångat en otrolig utstrålning från flickan. Vackra färger. Kanon fin skärpa. Satt du och gungade gungbräde med henne? I så fall är bilden extra bra, eftersom båda är i rörelse. Bakgrunden blev lite oskarp, men det gillar jag lite extra. Det framhäver flickan.
Bild nr 2 är också jätte fin. Jag gillar bilder där barn inte är så medvetna om att de fotas. Beskär den lite på himlen så den blir lite mer enhetlig.
Bara att GRATTULERA

#7 Tack, äntligen nån som ger lite kritik! :)
Ja, jag satt på andra sidan och gungade med henne så det var lite svårt ändå, att hålla kontroll över kameran och att inte dunsa ner i marken eftersom jag är tyngre än henne. Men det var ingen bild som blev helt misslyckad, möjligen två stycken eller så, men den jag valde blev bäst. Att bakgrunden blev oskarp var meningen, så man skulle se lite fart i bilden. ;)
Angående den andra bilden, så gillar jag också att fota när personen inte tittar in i kameran. Det känns mer äkta då.
Tack än en gång! :)