Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 778 ggr
quinn
0

fotomodell för en stund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

i somras blev jag uppringd från en fotostudio i gbg. om jag ville komma o bli fotad.. först blir man stylad i make-up o frisyr och sen kommer man till fotningen.. man ska ha 3 uppsättningar kläder med sig.. smycken..

Det här var en upplevelse och man behövde inte köpa ngr bilder… försök dock att låta bli…man får en ny syn på sig själv om inte annat.

har aldrig haft ngr högre tankar om mig själv. varit överviktig men vet att jag tappat ca 20 kg.. blev därför chockad över mina bilder.. på seriösa dejt sajter tas de ej emot för man tror inte att det är jag…  tror att det är en fotomodell.. fick en kommentar av en 18 åring om att jag var "tidlöst vacker""  självförtroendet byggs… samtidigt blir frågan… är det jag på bilden? ser jag ut så eller hur har de fått mig att se ut så?… kul var det iaf…

[Linsenhejhej]
0

Vad roligt!
Bra att du har fått bättre självförtroende också. :)

pellepiano
0

Grattis! Och kameran ljuger inte  ( det står vi retuschörer för =)  )

Ser att de använt sk Paramount ( butterfly eller clamshell ) belysning. Det vara vanligt på de gamla klassiska Hollywoodporträtten . Två blixtar framifrån, en starkar högt up och en svagare nedtill, för att kunna bestämma hur mycket av nässkugga som den överts blixten ger, som ska behållas. Jag är väldigt fötjust i den ljussättningen och använder den själv.