Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 900 ggr
pralin
0

Snart ägare till..

Funderar på att köpa detta:

Är det en bra kombination?

Sen funderar jag även lite över det här med minneskort, hur viktigt är det med hastigheten?

Märker man stor skillnad mellan dessa två då man fotar? Är det bra att satsa på det snabbare eller är det bara slöseri med pengar?
Ska jag köpa ett på 1GB eller 2GB?

Skulle vara väldigt tacksam om ni svarade..

/Amanda

Niklas
0

Stativet är samma modell som mitt och det är jag mycket nöjd med. Tänk på att det väger en del.

Stativ och huvud är lite billigare på Cyberphoto.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Robert
0

#0, ser ut som en bra lösning.

Jag har Manfrotto 190PROB till stativ.

Ultra II använder jag till minneskort, de fungerar perfekt. Ett annat kort jag använder ofta är Transcend 4GB.

Hälsningar

Robert

pralin
0

Okej, vad bra, tack för era svar.

Men som sagt, klarar man sig på ett 1GB kort eller ska man ha mer? Ska jag slå till på ett större då jag ändå köper?

Jag har kollat runt lite på priser, ett 1GB ligger på webhallen runt 300 och 2G på 570 om jag minns rätt. Känns inte som att det skiljer så mycket ifall jag skulle köpa två stycken 1GB. Om jag skulle köpa ett 1GB och sedan vilja ha 1G till så förlorar jag endast 30 kronor.

bjorsa
0

Skall inte lägga mig i men varför tillbehör för runt 2700 kr som går att få mkt billigare men inget extra objektiv ?Jamenar väska och stativ går ju att få billigt som fungerar eller är jag ute å cyklar nu ?

Vad skall du fota för något ?

mvh/bjorsa

pralin
0

#4 Haha, det kanske är onödigt, jag vet inte. Men som sagt, jag har ingen aning om vad man ska osv. Men tillbehören som jag ska köpa känns som en självklarhet.

Vad jag ska fota? Bra fråga, allt. Men jag tänkte att ett stativ behöver jag nog då jag vill kunna fota med lång slutartid. Men det känns som att jag vill ha ett stativ.

Just därför att jag inte har någon aning så ska jag idag åka till fotovideos affär i stockholm och diskutera lite hru man kan göra. När jag kommit fram till vad jag ska ha så ska jag åka hem och beställa från internet allt jag vill ha, då kan det kanske tänkas att jag beställer från olika ställen, men frakten blir väl billigare då man tar från samma ställe?

Jag vill verkligen att du lägger dig i, TACK! :)

broderbluff
0

kitobjektivet till 400d är ganska trist att använda, känns varken skönt och bildkvaliteten är inget att direkt hurra för

pralin
0

Tack så jättemycket för hjälpen :) Jag ska även fundera på andra kameror, men om jag skulle köpa en 400d, vad rekomenderar ni för objektiv?

Niklas
0

#7: Börja med ett Canon EF 50 f/1.8 II och känn sen efter vad du saknar.

Vänliga hälsningar

Niklas

pralin
0

#8 Okej, är det där ett "vanligt" objektiv som går att använda lite till det mesta eller?

Hur tycker ni, är det onödigt att köpa en Canon 400d om kitobjektivet är dåligt? Ska jag försöka hitta en likasinnad kamera men med bättre kitobjektiv? Jag vet inte varför jag fastnat för Canon EOS 400D,men det känns som om det är den jag vil ha. Har bara hört positivt om kameran, förutom kitobjektivet då. Men om det där objektivet funkar så kanske man kan köra på det.

Men som sagt, jag ska kika runt lite idag.

Niklas
0

Det är ett objektiv som är ljusstarkt. Du kommer att sakna andra brännvidder när du använder det men då märker du vad du behöver köpa.

Köp 400D utan paketobjektivet om det inte är det du vill ha.

Vänliga hälsningar

Niklas

Zpookey
0

Just ett sådant objektiv var jag och hämtade på posten idag…ska bli kul att se resultaten av det.

pralin
0

Efter att ha pratat med killen på fotovideo kom vi fram till detta:
Nikon D50 + SIGMA 17-70mm F2.8-4.5 Macro

Jag hade turen att de hade kameran och objektivet hemma :) Resten får jag lägga som en webborder och vänta på att de får in dem på lagret igen.

Ojoj, här ska fotas :)

Indeloom
0

# Jag lägger mig också i.  Varför D50 ?  Jag menar, du har nya D40 och även D80. Sen har du D70s som dom säljer ut nu för bra pris. Om jag inte har helt fel så är D50 den äldsta modellen av alla ovan nämda. Jag hade ju hellre köpt D70s eller D80 och valt lte enklare stativ och väska.  Just my centsGlad

Hälsningar

Hasse