"Modeller sökes"
Jag vill utvecklas. Jag vill börja fotografera modeller.
Eller..inte modeller, vanliga människor som gärna ställer upp på kort.
Jag är 14 år och har fotograferat seriöst i ungefär ett halvår. Har fotat allt…utom människor. Och det är det området jag vill utforska mest. Glädjen, sorg, drama..allt sånt som är så svårt att få med om man till exempel bara ska fota någon helt vanlig blomma.
Om det finns någon intresserad så finns jag mitt i Jämtland.
Mejl: veronicagronlund@live.se
har du fotograferat allt?
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
Förslag: Hör med vänner och bekanta! Det är ett bra sätt att börja på, och dessutom börja "sprida ryktet" om dig själv. Fråga om du får fotografera under någons barns kalas, på så sätt kan du lära dig att dokumentera en händelse. Fråga om någon kompis vill ställa upp som modell, då kan du testa både modellaktiga bilder och porträtt. Är det någon i släkten som ska ha bröllop? Perfekt, du är fotograf!
Sätt upp en lapp där du bor, hör om någon vill ha bilder på sig själva, sina barn, sig själv och sin kära, familjebilder, bilder till cv:t… finns många möjligheter även på hemmaplan!
#2 Haha nej, det där tog allt för bokstavligen ;D
#3 Jag har läst igenom noga och ska se vad jag kommer på!

Det bästa sättet att få modeller - Ta med kameran till skolan en avslutning eller en vanlig dag. På lektionerna be lärarna låsa in den i lärarrummet eller liknande. Lås inte in den i skåpet, dom kan bara säga till vaktmästaren: Detta är mitt skåp & din kamera försvinner.
Jag har utvecklats att fota människor genom att ta med kameran till skolan. Alla kollade på mig & woow! i korridoren,osv.. men annars var det fantastiskt kul & lärorikt. Man skulle väl lära sig i skolan, Right?