Foto iFokus

Foto

Etikettwebbplatser
Läst 937 ggr
Kattmynta
0

Bra webbplats för foton?

Hej,

Jag är trött på BDB, bilderna man lägger upp där kommer verkligen inte till sin rättvisa.

Jag vill ha en bra (gratis?) sida där bilderna är kopieringsskyddade, där det är enkelt att ladda upp, men ska kunna länkas till för allmän beskådan.

Tips tips, tips tack! =)

Martin
0

Vill bara tillägga, att i princip finns det ingen sida som har ett heltäckande kopieringsskydd.

Har själv ingen hemsida, så vet inte vilken som skulle vara bäst.

mvh Martin

pellepiano
0

Det går inte att kopieringskydda bilder på nätet.

Picasa Webalbum har jag, till mina bloggar ( http://picasaweb.google.com/ ) och så www.Flickr.com som jag gillar mycket. Båda gratis.

Kattmynta
0

Okej. Om man nu vill göra det liiiite svårare att kopiera, hur gör man då för att förhindra att man kan högerklicka på bilden?

#2, Tack, ska kika på Flickr.com.

Fler tips?

[mingdie]
0

Det finns många olika. Flickr, Photobucket, Pbase med fler. Läs bara igenom avtalet ordentligt.

#2 Jag använder inte Picasa förrän Goggle tar bort rätten att använda och ändra mina bilder i reklamsyfte var dom vill för sig själva. Samma med Facebook.

pellepiano
0

Jag trodde de tagit bort det. De fick ju så mycket negativ press och ändrade åtmistone tillfälligt. Hur lyder deras formulering nu då?

[mingdie]
0

#5 Först så är alla googles produkter, mjukvara, services och websites del av avtalet. 1.1 Your use of Google's products, software, services and web sites (referred to collectively as the "Services" in this document and excluding any services provided to you by Google under a separate written agreement) is subject to the terms of a legal agreement between you and Google

Sedan kommer detta.  By submitting, posting or displaying the content you give Google a perpetual, irrevocable, worldwide, royalty-free, and non-exclusive licence to reproduce, adapt, modify, translate, publish, publicly perform, publicly display and distribute any Content which you submit, post or display on or through, the Services. This licence is for the sole purpose of enabling Google to display, distribute and promote the Services and may be revoked for certain Services as defined in the Additional Terms of those Services.

Som jag läser det så har dom rätt att använda ens bilder för att göra reklam för "the Services". Det står inte att the services enbart är Picasa utan skulle kunna vara någon av Goggles websites. Jag förstår att dom måste ha det med för att som dom säger kunna "display and distribute" men det jag inte tycker om är "promote". Det är lite för löst för mig.

Rorosjons
0

Du kan även använda dig av freewebs. Det är där jag har mina. =)

pellepiano
0

#6 Tack för det. Jag tror chansen är ganska liten att de använder material jag gjort, så jag kommer fortsätta med Picasa, Blogger mm men det var bra at få se hur det såg ut.

Hallonet
0

Själv undrar jag samma sak…
har pixbox(rekomenderar :D) och en webs. men det är inte många bilder man får plats med. På pixbox får man nytt utrymme varje månad, men inte på webs, vad jag förstått(har bara haft det några veckor)…

Kattmynta
0

Deviantart, någon som har använt denna sida?

thuvan
0

DeviantART är en riktigt bra sida. Ladda upp hur mycket du vill i stort format =D

Rekommenderas!

Appletree
0

Fotosidan är asbra!

Pialinn
0

"12 Är det www.fotosidan .se du syftar på. Min favvo!

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Appletree
0

#13 Såklart :D

Kattmynta
0

Najs, ska kika på sidorna när jag får tid.

Fototokan
0

www.pixbox.se tycker jag är en helt ok sida med, där har jag mina bilder =P

Mandrakonian
0

http://bildochfoto.ning.com/ hur bra som helst , alltid trevlig folk :-)

[alezan]
0

Om du kan tänka dig att betala lite pengar för att kunna ha dina bilder i säkert förvar om man så säger så är coppermina photo gallery ganska simpelt att använda sig av.

[Asta]
0

Om du väljer att lägga ut bilder på nätet så kan du aldrig hindra människor från att kopiera. Stoppar du högerklick så är det bara att använda Print Screen istället. Det hjälper inte jättemycket att sätta dit loggor  heller, de som har ett bra fotoredigeringsprogram kan plocka bort dem också. Hjälper dock mot dem som inte har sådana program. Är man väldigt rädd om sina bilder får man allt behålla dem för sig själv.

Jag använder Flckr eftersom jag tycker det är enkelt och bra.