Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1347 ggr
Jossangizmo
0

Hjälp (?)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle vilja ha hjälp med att göra 2 bilder till GIF och det ska vara max 20kb :)

Säg till omjag ska fixa något med bilden så ni kan göra detta ;))

Tacksam om ni hjälper mig ;D (Grupp?)

Bild.1

Jossangizmo
0

Jag väntar att lägga in bild.2 tills bild.1 är färdig.. Glad

Inkanyezi
0

Med Irfanview är det ganska lätt att konvertera mellan olika format. Man kan så klart göra det med exempelvis Photoshop eller Gimp också, men just att ändra storlek och filformat är mycket enklare med Irfanview.

En fråga som dyker upp är varför? GIF är ett format som tar ganska stor plats, och om bilden ska vara så liten som 20KB så kan den inte vara särskilt detaljerad. Det blir en ganska liten och pluttig sak, mer som en ikon. Då kommer inte den lilla texten att kunna läsas exempelvis, och en hel del andra detaljer går förlorade. På webben funkar jpeg alltid och är det format som tar minst plats i förhållande till bildens storlek och innehåll.

Bilden blir alltså avsevärt mindre i GIF, precis hur liten vet jag inte eftersom jag inte har provat att minska ner den, men 20KB i GIF är en rätt liten bild.

Jossangizmo
0

#2 Jag vet att den blir rätt liten men det är meningen okså.

Knodden
0

Här får du.

Cessy
0

#4 Alltså - Vad var det där bra förFörvånad

Även om jag personligen aldrig kan tänka mig vissa sorters husdjur, så innebär det ju inte att jag har ont av att andra vill ha det o framförallt att göra så här mot någon som ber om hjälp.

JohannaEkroth
0

Varsågod gumman!

#4 Jävla skitstövel….

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Jossangizmo
0

#4 okej???   Det är ingen råtta xD

#6 Tack så jätte mycket :D

Deklol
0

#4 hahaha wtf xD

Emaljoh4
0

#4 HAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAA *ironisk*.. Kan inget annat än att skratta åt ditt SJUKT tråkiga liv!!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Emaljoh4
0

#4 Och du! Flört Jag tror det där är en hamster och INGEN råtta! Tungan ute

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Jossangizmo
0

Här är den andra bilden :)

Myket tacksam att ni hjälper mig med den sista bilden :)

JohannaEkroth
0

Flört

Inga problem :)

Jossangizmo
0

#12 tack så mycket! Skrattande

Knodden
0

#6 Så personliga påhopp är numera tillåtet?!
Sajtvärd. AVGÅ OCH LÄMNA ÖVER RODRET TILL NÅGON SOM KAN HANTERA DET!!!

Cessy
0

#14 Ditt inlägg #4 är lika mycket personligt påhopp, (Det du gjorde med bilden) så vad skriker du om?

Sedan är det förvisso så att personliga påhopp inte är tillåtna varken från dig eller någon annan!

JohannaEkroth
0

#14 Förlåt så mycket om du tog illa vid dig. Jag förstår bara inte hur 17 du tänkte när du gjorde bilden.

Deklol
0

ett troll! :D precis vad man behöver kl 11 på natten när man börjar bli litta sömnig :)

dijete
0

Jag låser tråden tills vidare, ska läsa i genom den ordentligt, Onödiga inlägg kommer raderas.. Tråden återkommer inom kort..

dijete
0

Då tråden grundat sig från hela början på bemötelse av Knodden's åsikt, kommer tråden förbli låst. Då även trådskaparen fått hjälp gör detta inte något. Jag hänvisar till iFokus skrivreglerna & Våra riktlinjer.

Inlägget är låst för nya kommentarer