Ensam häst..
Bilden känns absolut spännade på något sätt - är bara inte säker på att det är på "rätt" sätt.
Själv skulle jag nog ha placerat hästen ganska precis i högerkant och sedan beskurit bort den överflödiga marken innan hästen, så att det blev en ganska tight beskärning, för att framhäva den intressanta dimmiga bakgrunden ännu lite mer.
Hästens uttryck är kanon dock! Du har fångat dens uppmärksamhet på rätt sätt och från rätt vinkel. Är det din häst eller någons du känner kanske du kan be dem/ta av grimman själv, till nästa gång, för att öka frihetskänslan. :) Annars mycket bra och jag gillar den skarpt!
MVH
Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

jag tkr faktiskt att hästen ser inklistrad ut .. men annars har du (som Attlid sa) fångat hästens uppmärksamhet :)
#2: Att hästen ser inklistrad ut (vilket den gör, lite grann) beror väl på färg- och kontrastskillnaden mellan den gråblå bakgrunden och den bruna hästen. :)
MVH
Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Tackar för synpunkterna. Det enda jag gjort var att lägga på lite skärpa, men visst skulle jag kunnat beskära lite oxå.
/ Daniel

#3, så kan det nog va jaa :)
Tycker att kontrasterna gör hela bilden och förstärker intrycket av ensamhet. Hästen har en "mustig" färg jämfört med resten av bilden, ett levande väsen. Resten är kallt, grått, hårt. Bra bild!
mvh Martin

finfin.. ser då glad ut hästen.. :) hästen träder verkligen fram i bilden också..