Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 576 ggr
Tom
0

Framkalla bilder?

Är det någon idé att använda sig av fotolabb för att få fram papperskopior av sina bilder om man har en bra skrivare?

Och i så fall, vilket är bäst och mest prisvärt?

Tom

Robert
0

Tom, du kommer billigare undan om du använder dig utav ett fotolabb. Crimson är prisvärda och fungerar bra vad jag har hört från andra.

Tänk på att ha kalibrerad skärm så att inte bilderna blir för ljusa eller för mörka.

Hälsningar

Robert

AktieTrader
0

Du kan inte ens köpa pappret du ska skriva ut på för priset av en riktig framkallning. 1,50-2kr brukar framkallning för 10x15 kosta.

Robert
0

#2, vad brukar ett A4 papper kosta per styck?

AktieTrader
0

Jag hittade ett på Dustin till HP-skrivare 20st A4 för 180kr

johan
0

Det är defintivt värt pengarna att framkalla. Det blir snyggt och man slipper hålla på att beskära papper. Jag brukar framkalla hos DOX (ligger i samma lokal som Kameradoktorn). Det brukar ta ungefär en dag, sedan går jag dit och hämtar dom.

Mvh // Johan

Tom
0

Tack för snabba svar!

Jag provar Crimson.

Tom

Tom
0

Suck! Det tog mig två och en halv timmar att ladda upp bilderna till Crimson. Inte för att jag har en långsam uppkoppling utan för att deras webtjänst var så usel att jag fick göra om det så många gånger. Ändå kom inte alla bilder med men jag gav upp eftersom det nästan är omöjligt att se vilka bilder som finns och vilka som inte finns. De är inte sorterade efter någon speciell ordning på sidan och tumnaglarna är så små att man inte kan skilja på snarlika bilder. Att klicka upp en förstoring på varenda bild skulle ta ytterligare ett antal timmar.

Jag hoppas verkligen att bilderna är bättre än webfunktionen.

Tom

Citron
0

Fujidirekt är extremt bra. Kvaliten på bilderna är suveräna och fotopappret håller länge och bra. Jag fick hem minna bilder efter 3 dagar. De hade även ett erbjudande på att man fick 24 bilder gratis, villket jag utnyttjade. :) Priserna hittar du här: Fujidirekt

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

AktieTrader
0

Både Crimson och fujidirekt samt flera andra har ett dåligt gränssnitt. Där man laddar upp bilderna först och sedan väljer vad man skall göra.

Colormailer och fotolabo har jättebra gränssnitt eller rättare sagt program fan får installera. Där väljer man bilderna först och sedan kan man välja hur de ska beskäras om det behövs samt storlek. När allt är klart så betalar man och startar uppladdningen. Klart!
Bättre hantering har jag inte sett på något annat ställe.

Tyvärr har Colormailer inte toppkvalitet och Fotolabo är långsamma.

Tom
0

#9, Jasså, så Fan får installera det? ;-)

Tom