Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 801 ggr
kari
0

Jul belysningar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Spanjorerna gillar jul belysningar. Bilden från Malagas
jul gata. Det belyses med 3 miljoner lampor.

// kari

kari
0

Även hotellen smyckas med lampor. Bilden från Fuengirola.

// kari

Robert
0

kari, fint av dig att dela med dig utav hur det ser ut i Spanien så här års. Har du möjlighet att bevaka en typisk spansk julafton, typ hemma hos reportage?

Hälsningar

Robert

bosse
0

Det ar "Dinnerdance" julfest pa torsdag kvall i Compounden. Sa har ser dekorationen ut.

bosse
0

Nagra "villor" har aven dekorerat utanfor sina hus.

bosse
0

Eftersom jag inte skaffat mej ett stativ trots Robbans uppmaningar var jag tvungen att anvanda bilar, staket och trad som stod.

bosse
0

Dom flesta dekorationerna slacktes och tandes oupphorligt. Har ar nedre delen spegelbild i billacken och om man tittar noga ser man en solros t.h. om mittlinjen.

mvh/bosse

ERIR
0

Beklagar oskärpan, men så här ser ett julprytt hus i Mockfjärd ut.

Robert
0

erir, är det ditt hus? Ser nästan ut som om det var hämtat från New Mockfjard :). Fint med speglingen i vattnet, bildar bra väg in i bild.

Hälsningar

Robert

ERIR
0

#8 Nej, här bor jag.

Skall åka till Mockfjärd och fota årets juldekorationer. Dom är kända över hela distriktet och man får gå in på deras tomt och fotografera hur mycket man vill. Dom är verkligen generösa. och nu skall jag ha med mig stativet ;-)

Tom
0

Heja Mockfjärd! =)

Tom

Robert
0

#9 erir, jag är inne i en period av min utbildning där jag tänker mycket på ljuset. Ögat drar till ljus, i din bild, som för övrigt beskriver svenskt landskap bra, är fältet rätt ljus, blicken fastnar där. Ditt objekt är huset och de ligger i skugga. Prova en annan vinkel eller när solen faller bättre.

Hälsningar

Robert

ERIR
0

#11 Ja, den ljusa åkern blir för dominerande och det är ju inte landskapet som jag vill beskriva i den här bilden.