Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1321 ggr
JossefinD
0

Kritik: Shack

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag älskar svartvita bilder och kom på iden att fotografera schackpjäser :) själv är jag nöjd med den men vill gärna höra vad andra tycker! 

Betygsätt gärna!

JossefinD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Slänger även upp denhär :)

LisaF
0

jag tycker idén och bilderna är jättehäftiga!

Bara en sån där liten petsak (som det säkert bara är jag som överhuvudtaget tänker på xD ) : på bild nummer 2 så är det i vänsterkanten bakom texten en svart fläck (skugga kanske). När jag väl lagt märke till den kunde jag inte sluta störa mig på den :O ..

Men som sagt, gillar bilderna :)

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Hamzter95
0

bra idee och coola bilder :)

JossefinD
0

#2 oj ja jag ser det nu :)

Tack så mycket!

tsset
0

Tjusigt!

Bilderna känns lite matta, med en så stark kontrast som svart och vitt hade jag velat se lite mer kontrast mellan färgerna, ge bilden lite mer hårdhet.

Bild 1 förstår jag mig inte riktigt på, det känns som att du har velat få fram att svart slagit ner vitt, men som den vita pjäsen ligger får jag mer en känsla av att den vita pjäsen gömmer sig bakom - inte nerslagen utan rädd.

Bild 2 är däremot riktigt bra i komposition och utförande! Jag tänke renad trupp som står uppställda, och snyggt komponerat med diagonal och kort skärpedjup som enligt mig ligger helt rätt! Det enda jag stör mig på är att det går ett streck mitt genom den enade truppen, kanten där. Jag tror att det varit mer enhetligt med en "plan yta".

I övrigt, lagom många bilder och ett bra val, du ser enligt mig vad som funkar och vad som inte funkar, iaf här. Hellre "för få" än för många, du visar verkligen vilken nivå du har här. Snyggt!

Emaljoh4
0

#5 Shack MATT! Flört

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Hamzter95
0

#5 jag tyckr inte att den ser "rädd" ut på bild 1, tycker den ser slagen ut och att svarta drottningen står med makt framför :P hehe

tsset
0

#7 Jag tycker rädd mest för att pjäsen ligger direkt bakom och i fokus, det känns då som att de hör ihop… ett avstånd, kanske den vita lite längre bak i skärpedjupet och placerad åt sidan hade gett mig mer "slagen"-känsla.

Hamzter95
0

#8 okej själv tycker jag den ligger perfekt där :P Men alla tycker ju olika :)

Tove-
0

Bild 2 är ju riktigt häftig! Det var smart av dig att ställa upp mindre pjäser ju längre ifrån kameran man kommer, det ger bilden ett längre djup.

Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/

JossefinD
0

Tack så mycket för kritiken :D Intressant att höra hur ni tänker kring bilderna.