Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 444 ggr
Anna
0

Förändring - vad tycker ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag stannade till och fotade tre hästar för ett par dagar sen längs en väg, fick jag ett bra kort på en lite annorlunda häst - men tyvär klipptes mulen av. I övrigt gillade jag bilden, hur hästen höll huvudet och öronen samt att den annorlunda luggen svepte liksom över huvudet.

Jag försökte fixa detta i Photoshop, alltså lägga på en "ny mule" (haha) från en annan bild, och lyckades väl helt okej tycker jag.

Vad tycker ni själva? Är det fär "kladdigt" på hästens bog & bringa vid pälsen där jag även klonat bort en eltråd?

Ändrade även levels och kontrast, därav färgskillnaden.

Kvaliteten försämras ju vid uppladdningen till iFokus.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

emmaa
0

Snyggt, skulle nog inte ha sett det om du inte berättat det!

berra
0

Det är alldeles utmärkt.

Anna
0

#1: Tack så mycket. Mulen blev lite mer "uppnosig" men det kanske inte gör någonting. :)

MVH

Anna

annaattlid.se

Anna
0

#2: Du hann före. ;) Tack även du!

annaattlid.se

E_hjo
0

Hade inte märkt något med mulen om du inte sagt något så jag tycker att den blev väldigt bra!!! =)

Abico
0

Jag tycker det blev riktigt bra faktiskt, bra att du ändrare färgerna lite också så bilden inte blev så trist.

Kram Hanna

Hanna 

Anna
0

#6: Jo det tråkiga vädret gav ju inte bildera något liv direkt så jag tycker jag lyckades med färgerna riktigt bra. :)

Tack!

MVH

Anna

annaattlid.se

Robert
0

#0, bra gjort. Din bild blev något överexponerad eftersom din kamera läste av hästen som 18% grå och överexponerade bilden 1-2 steg. Tänk på att kompensera nästa gång du har en svart häst i bild, eller en vit. Ett altenativ till kompensering är att du gör en avläsning vid sidan av hästen.

Läs mer här, till artikeln "Ta kontroll över snön"

Hälsningar

Robert

Anna
0

#8: Tack så mycket. Jättebra artikel, tack för tipset!

MVH

Anna Attlid

annaattlid.se