Kritik på kattporträtt
Väldigt bra uttryck du fångat, gillar bilden! Det enda som stör mig lite är att bakgrunden är lite för mörk, katten känns lite 'inklippt.' Ljuset på katten känns kanske också en aning tråkigt.
Är supertrött, ska just gå och lägga mig, så det blev lite flummigt..
Fin bild! Och söt katt! Bra jobbat! Håller dock med #1 lite.
Jättefin :D Håller inte med ovanstående då jag inte tycker den ser inklippt ut! Vackrast på den här bilden är ögonen och uttrycket i dem! Bra jobbat!
väldigt snygg! Hade dock önskat en lite livligare färg på bakgrunden… det är ju trottsallt en lekfull kattunge :)
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
Nu är det så att jag alltid sätter bakgrundsfärg efter ägarens önskemål och dom här ville ha svart =)
Tack för era kommentarer!
Tycker det är ett riktigt charmigt porträtt och den svarta bakgrunden gör att leksaken och katten inte försvinner in i bakgrunden.
Underbart uttryck och ljuset tycker jag är bra.
En bild jag gillar skarpt med andra ord!
#6 du tycker inte att det svarta på leksaken fursvunnit in i bakgrunden då? ;)
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
#7 Det är ju bara en liten plupp. Jag syftade på resten.
Nu ser det mer ut som kissen håller leksaken "fritt", dvs att det inte är en pinne från leksaken.
(:
jätte fin bild, det enda jag stör mej lite på är hur katten har kroppen, vet inte riktigt hur jag ska förklara, det är bara något med det som jag stör mej på.
(vet att det är jätte svårt att få katter att se ut så som man vill så ni behöver inte skriva några komentarer på det
)

Jag älskar hela bilden! Kompositionen, ljuset och så klart ögonen! :D
#11 Jättefin, stämningsfull bild. Men vad är det ljusa i hörnet? Även synd att kattens huvud smälter ihop lite med den andres kropp,

Håller med #12 om #11. Tycker även katten längst fram har blivit en aning för ljus.
Jag ser inget ljust i hörnet? Får kolla upp det…
Katten längt fram är rödmaskad, vit kropp med lite rött ansikte, så den ska vara ljus :)
Gillar #11 mycket bättre! 
#11 Är också jättefin!
Det är en liten vitrandig linje på högerkanten som stör lite.
Fina bilder! Det mesta har redan sagts ;)
Jag hade nog valt en annan bakgrundsfärg i andra bilden (första bilden är däremot helrätt med svart!), men det är jag det. Blev så mycket med dels kontrasten mellan katterna, och dels kontrasten mellan bakgrund-katt-katt… men det kanske är lättare för ögat i lite större format ;)
Men har man önskemål från kunden så får man ju "göra som man blir tillsagd"… får man fråga hur du gör med kunderna, skrivs det något kontrakt på att du får använda bilderna till forum osv.? Vet att det inte behövs då det är djur, men är i behov av råd så tänkte lika bra att passa på att fråga :) PM om du inte vill ta det här, har lite fler frågor också!
Håller med #1 lite grann men jag måste nog säga att det var en av dom finaste kattbilderna jag har sett :D Superfint (L)