Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 477 ggr
sandmark
0

Köpa från USA

Med tanke på att växelkursen mot dollarn varit väldigt gynnsam för oss svenskar så borde man kunna hitta bra priser på optik och kameror i USA ? Har kollat runt lite på amazon.com där priserna skiljer sig mycket från de svenska, ibland är de mycket billigare i USA (50% osv).

Någon som har erfarenhet från detta och kan rekommendera något ?

bjorsa
0

Man får ju oxå tänka på att det blir tullavgift på varorna nu vet jag inte vilken tullavgift det är på optik men förut så tänkte jag köpa färger från usa men efter samtal med tullen om alla avgifter så blev priset nästan de dubbla men de var några år sedan.

http://www.tullverket.se/se/Privat/handla_via_internet/

mvh/bjorsa

ahfeldt
0

bhphoto.com håller bra priser

MrHell
0

Hej

Jag har beställt några T-shirts en gång från USA. Inte för att de var billiga utan för att jag gillade dom. När jag väl fick hem dom så hade tullen varit där och lagt på sina avgifter, moms, tull och moms på hela klabbet en gång till. De icke billiga tröjorna blev svindyra.

Vid ett annat tillfälle beställde jag lite andra prylar och de blev skickade i två paket. Av någon anledning så tullades det ena paketet in men inte det andra.

Räkna med att det kan bli mycket dyrare än vad du har tänkt dig men har du tur så blir det mycket billigare. Tydligen har de en hel del att göra så vissa försändelser får passera.

Vänligen
Micke

pekwall
0

Har för mig att man kan skriva "gift" på paketet för att slippa tullen.

Men då funkade inte försäkringar ifall att paketet skulle försvinna/skadas.

[Asta]
0

Det hjälper inte att skriva "gift" - det blir tull i alla fall. Dessutom går inte en riktigt seriös firma inte med på att skriva det eftersom de kan åka dit på det.

Det enda som gäller är att ha tur. Jag har beställt ganska många saker från USA och ibland har jag tur och ibland har jag otur. Men totalt sett har jag ändå gått med rejäl vinst.

SLAfoto
0

Det pågår nu en diskussion på Fotosidan.se om detta ämne.

//Stefan

Robert
0

USA har inte samma eluttag som i Europa (exkl GB).

Hälsningar

Robert