Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 492 ggr
john-a74
0

Fluga !!!

Jag hitta denna super bild tagen på en fluga

vet ej vem som ligger bakom fotot

hitta den på en rysk sida :)

divansson
0

shit!..  supersnygg ju!

berra
0

Hade jag inte gjort bättre själv….grymt bra bild

bjorsa
0

#0 Vore de inte bättre med en länk då de inte är ditt foto utan någon rysk fotograf eller fick man låna bilder för att publicera på andra sajter ?

Snygg bild var det .

mvh/bjorsa

john-a74
0

#3 den ligger på en uderground sajt som lägger ut det mesta ju :)

jag vill bara insperera med denna bild vad man kan göra ju :)

skapa bildseende ju :)

bildochfoto
0

Jag tror jag får skriva en artikel om upphovsrätt. Bara för att en rysk site eventuellt bryter mot upphovsrätten betyder inte det att man själv ska göra det. Bjorsas kommentar är helt klart bra.

Det är viktigt att vi tänker på att man inte kan använda andrasbilder hur som helst.

Jag rekommenderar Wikimedia och Flickr advanced search om man vill hitta bilder med licenser där man kan använda sig av bilder. Dock bör man även då referera till fotografen för de brukar ha en BY klausul. Du får använda bilden men måste referrera till fotografen.

Det är ett bra sätt att få uppmärksamhet för ditt fotografi och dig som fotograf på nätet. Det kan vara ett sätt att marknadsföra dig som fotograf.

Jag håller på med en artikel om detta på Bild och foto.

john-a74
0

Okey ska tänka på det ju :)

john-a74
0

Jag lovar att jag ej ska lägga ut mer bilder om jag ej kan hänvisa till källa ju :( det var ju ej mening att det skulle bli på detta vis ju :(

Robert
0

john-a.a, alla vi kan göra misstag. Nu är bilden borta från ditt inlägg, och nu vet du mer om upphovsrätt.

Hälsningar

Robert

john-a74
0

tack robert :)

bjorsa
0

#9 Hoppas du inte misstyckte att jag la näsan i blöt men vill bara påtala att det är bättre att lägga in länk direkt till bilden för då har man inte lånat/tagit den och alla kan se den ändå ?

mvh/bjorsa

bildochfoto
0

#9 och dessutom fick du mig att skriva klart min artikel