Foto iFokus

Foto

Etikett: bildhantering
Läst 256 ggr
bildochfoto
0

Uppe med tuppen och gimpar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tuppen det var min son det som vaknade kl 4 och promt vägra somna om. Nu är jag vaken och han sover….

Redigerade en bild jag tog i går med gimp… 

Så att ni inte undrar. Jag har ringt kommunen om livbojen… 

Vad tycker ni om den?

[mingdie]
0

Vadå ringa kommunen. Det är väl bara att simma. Skrattande

Har själv börjat använda Gimp. Måste säga att jag gillar det.

Eddie

emmaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fin bild, den ser så ensam ut :) Jag har en liknande på en badmadrass, tycker det ser lite läskigt ut.

/Emma

bildochfoto
0

Emma: den där ser riktigt ensam ut och jag hoppas verkligen inte någon ligger på den…

Hmm varför startar vi inte en Tema tråd…det ska jag göra…

emmaa
0

Nej då det var ingen på den men man får lite obehagskänslor att det kan ha gjort när man tittar på bilden tycker jag. Kul med en tråd! Ensamhet kan tolkas så olika!

Mr_Miyagi
0

Gimp är ett fint program. Det enda vettiga om man kör linux (finns väl nån gammal version av corel photo-paint att tillgå också).

Finns iofs cinepaint också även om det inte är lika lättjobbat, men då har man å andra sidan ett proffsprogram. Klarar 32-bitars färgdjup,med vissa filformat upp till 64-bitar har jag för mig, har bra färghantering osv. Används inom filmindustrin för att retuschera filmer (t.ex. sagan om ringen, harry potter m.fl., alla pilar i last samurai är gjorda i cinepaint). Cinepaint också det öppen källkod.

Fin bild förresten.

Robert
0

#0, kunde du inte ha satt sonen vid datorn och Gimp så du kunde sova vidare ;)

Hälsningar

Robert

bildochfoto
0

När han har blivit äldre så ska jag nog se till att han får GIMPa alla mina bilder så att jag får sova på morgonen…

Jag gillar morgonen dock…en stund med morgonkaffet…härligt

divansson
0

#2 det var ju nån som sommnade på en sådan när nåra ja känner var på semester. Han somnade och flöt ut en braa bit innan det var nån som kom på det.. helikoptern fick lov att åka ut och hämta upp honnom. han var som tur va oskadd men det fanns ju massa saker under vattnet som kunde ha ställt till de för honnom…